اختتامیه مرحله استانی یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی جهاددانشگاهی فارس

هدف مناظرات دانشجویی ارتقاء فرهنگ گفت‌وگو است

یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی مرحله استانی در فارس با برگزاری مرحله پایانی و معرفی گروه‌های برتر به کار خود پایان داد.
هدف مناظرات دانشجویی ارتقاء فرهنگ گفت‌وگو است

به گزارش روابط عمومی سازمان داشجویان ایران به نقل از ایسنا، مرحله استانی یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی در فارس که توسط سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی این استان و با همراهی دانشگاه‌های مختلف استان فارس اجرا شد، چهارشنبه دهم اسفند با برگزاری مسابقه نهایی به پایان رسید و گروه‌های برتر این دوره برای حضور در رقابت‌های منطقه‌ای مشخص شدند.
مرحله استانی این مسابقات با حضور هشت تیم از دانشگاه‌های شیراز، فرهنگیان، پیام‌نور، علوم قرآنی و ... از روز دوشنبه هشتم اسفند آغاز به کار کرد و مرحله نهایی آن  نیز امروز با شرکت تیم‌هایی از دانشگاه علوم قرآنی و فرهنگیان، به کار خود پایان داد .
در پایان این دوره از رقابت‌ها، تیم‌های "شهید مغنیه" از دانشگاه علوم قرآنی و "جدال احسن" از دانشگاه فرهنگیان با هم به رقابت پرداختند و در پایان با رأی هیئت داوران، تیم "جدال احسن" به عنوان تیم برتر شناخته شد.

رئیس جهاددانشگاهی استان فارس در مراسم اختتامیه گفت: مجموعه مناظرات دانشجویان ایران از ۱۰ سال پیش در کشور پیرو منویات مقام معظم رهبری مبنی بر "پویایی، سر زندگی و فرصت اندیشیدن برای دانشجویان در مجامع دانشگاهی" در دستور کار جهاددانشگاهی قرار گرفت.
امیرحسین استقلال ادامه داد: در این راستا کارگروهی در سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی از سال‌ها قبل به شکل یک دبیرخانه ملی تشکیل شد و سالانه اقدام به برگزاری این مسابقات می‌کند.
رئیس جهاددانشگاهی فارس هدف از برگزاری این مناظرات را ارتقاء فرهنگ گفت‌وگو، یادگیری، تحمل مخالف، فهم و تجربه اصول علمی یک مناظره عنوان و اضافه کرد: خوشبختانه طی ادوار مختلف این مسابقات و علیرغم طرح مباحثی چالشی، به خوبی شاهد رعایت این اصول بوده‌ایم.
استقلال با بیان اینکه انتخاب موضوعات مناظره‌های امسال اقدام شجاعانه‌ای است که از سوی برگزارکنندگان پیش‌بینی شد، اضافه کرد: مناظره همواره خط مشی ائمه ما هم بوده و از آن برای تبیین مواضع و تعمیق معارف الهی استفاده می‌کردند.
او با تاکید بر اینکه نباید از گفت‌وگو بترسیم، خاطرنشان کرد: اگر جایی در جامعه شاهد تنش‌ها و برخوردهای انسانی هستیم، همه ناشی از نبود توانایی کافی ما در همفکری و گفت‌وگو است که امید می رود این مشکل جامعه ما هم حل شود.
رئیس جهاددانشگاهی فارس از همراهی دانشگاه‌های شیراز، فرهنگیان، علوم پزشکی شیراز، فنی و حرفه‌ای، پیام نور و دانشکده علوم قرآنی در برگزاری این دوره از مسابقات مناظره دانشجویی قدردانی کرد و گفت: نقطه مثبت و خوشحال کننده در این مناظرات این بود که سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی فارس صفر تا ۱۰۰ کار را عهده‌دار شد.
استقلال همچنین  در پایان از شورای سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی فارس و دست اندرکاران این مسابقه قدردانی کرد و خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی یک نهاد عمومی غیر دولتی است که از سال ۵۹ در پی تعطیلی دانشگاه‌ها تشکیل شد تا مجددا دانشگاه‌ها را در سطح کشور فعال کند و پس از ایفای مطلوب این وظیفه، به تدریج از بدنه دولت جدا شد.
 

 

کلید واژه ها: مناظره دانشجویی مناظره جهاددانشگاهی سازمان دانشجویان ایران استان فارس


نظر شما :