تمدید مهلت ارسال آثار جشنواره علمی – فرهنگی "فیلسوف فرهنگ"

۲۸ فروردین ۱۴۰۲ | ۰۹:۲۷ کد : ۳۱۴۱ اخبار سازمان اسلایدر نکوداشت مفاخر ایران اسلامی
تمدید مهلت ارسال آثار  جشنواره علمی – فرهنگی "فیلسوف فرهنگ"

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، دبیرخانه نکوداشت مفاخر ایران اسلامی با توجه به استقبال مخاطبان و علاقمندان از تمدید ارسال آثار برای این جشنواره خبر داد. مهلت ارسال آثار برای شرکت در این جشنواره  تا 30 اردیبهشت ماه 1402تمدید شد
لازم به ذکر است، چهارمین دوره این طرح به نکوداشت حکیم ابونصر فارابی اختصاص داده شده است. برنامه‌های نکوداشت در دو بخش استانی و ملی برنامه ریزی شده است. بخش استانی توسط معاونت فرهنگی واحدهای جهاددانشگاهی در قالب‌هایی مانند دیدار با پژوهشگران و نویسندگان برجسته در حوزه آثار و زندگی فارابی، برگزاری مراسم بزرگداشت با حضور اساتید، پژوهشگران و فعالان علمی و فرهنگی در زمینه بررسی آثار، مکتب و زندگی فارابی و نشست تخصصی معرفی و بررسی آثار در حال برگزاری است. 

بخش ملی طرح نکوداشت فارابی نیز در قالب جشنواره علمی – فرهنگی با عنوان "فیلسوف فرهنگ" در بخش‌های مقاله نویسی، طراحی اینفوگرافیک، نماهنگ، ساخت موشن‌گرافیک و داستان کوتاه برگزار خواهد شد. شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را در 11 محور اندیشه سیاسی فارابی، زندگی نامه و حیات فارابی، دین و سیاست از نگاه فارابی، ماهیت مدینه فاضله در اندیشه فارابی، اندیشه اجتماعی فارابی، جایگاه عدالت در مدینه فاضله فارابی، جایگاه اخلاق در مدینه فاضله فارابی، موسیقی و فارابی، تعلیم و تربیت در اندیشه فارابی، جایگاه تعلیم و تربیت در مدینه فاضله فارابی و تقابل فرهنگ‌ها در اندیشه فارابی به دبیرخانه نکوداشت مفاخر ارسال نمایند.
در بخش علمی جشنواره  اساتید، دانشجویان و علاقه‌مندان می‌توانند مقالات خود را در یکی از محورهای اعلام شده، به دبیرخانه ارسال نمایند. مقالات برگزیده ضمن تقدیر و اعطای گواهی ارائه مقاله، در کتاب مجموعه مقالات منتشر شده و در پایگاه اینترنتی سیویلیکا (مجموعه مقالات کنفرانس‌های کشور) نمایه می‌شوند.
شایان ذکر است در بخش فرهنگی و هنری جشنواره ، تنها دانشجویان قادر به شرکت می باشند و به سه نفر از برگزیدگان هر یک از بخش‌های جشنواره جوایز نقدی تعلق خواهد گرفت. همچنین به منظور غنای بیشتر آثار ارسالی، محتوای آموزشی توسط دبیرخانه این طرح تهیه شده و در سایت WWW.ROYTAB.IR قرار گرفته است که شرکت کنندگان می توانند قبل از ارسال آثار خود از این محتوا استفاده نمایند.
گفتنی است در اختتامیه این طرح، نویسندگان مقالات برگزیده به ارائه خلاصه از مقاله خود خواهند پرداخت و نمایشگاهی از آثار دریافتی در بخش‌های  مختلف این رویداد برپا خواهد شد. 
علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره می‌توانند جهت دریافت و مطالعه آیین‌نامه جشنواره، ثبت نام و ارسال آثار خود به آدرس www.roytab.ir/Farabi مراجعه نمایند. لازم به ذکر است ارسال آثار فقط از همین طریق قابل انجام خواهد بود.
 

کلید واژه ها: حکیم فارابی فیلسوف فرهنگ فارابی مفاخر ایران اسلامی جهاددانشگاهی سازمان دانشجویان ایران


نظر شما :