بازدید دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی و بوعلی سینای همدان از "شرکت داروسازی فاران شیمی" در قالب هجدهمین دوره طرح ملی «ایران، مرز پرگهر»

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۵:۵۰ کد : ۳۱۶۸ اخبار سازمان مرکز گردشگری علمی- فرهنگی دانشجویان
بازدید دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی و بوعلی سینای همدان از "شرکت داروسازی فاران شیمی" در قالب هجدهمین دوره طرح ملی «ایران، مرز پرگهر»

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، در قالب هجدهمین دوره طرح ملی «ایران، مرز پرگهر»، بازدید از "شرکت داروسازی فاران شیمی" و "آرامگاه حیقوق نبی" توسط سازمان دانشجویان معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی همدان و با همکاری کانون گردشگری برگزار شد. در این بازدید که روز پنج شنبه ۱۴ اردیبهشت ماه برگزار شد تعدادی از دانشجویان رشته داروسازی و شیمی از دانشگاه‌های علوم پزشکی همدان و بوعلی سینا همدان حضور داشتند.
لازم به ذکر است، شرکت داروسازی فاران شیمی در سال ۱۳۸۱ با ماهیت تعاونی تولیدی در زمینی به مساحتی حدود ۱۷۰۰۰متر مربع در شهرک صنعتی تویسرکان تأسیس شد.
 این شرکت کار خود را با تولید اسید سالیسیلیک آغاز کرد و در سال ۱۳۸۶ به گروه صنعتی گلرنگ پیوست. هم‌اکنون کارخانه با این مجموعه زمینه اشتغال‌‌زایی مناسبی را برای شهرستان تویسرکان ایجاد کرده که بخش عمده آن فارغ‌التحصیلان بومی اعم از لیسانس، فوق لیسانس و دکترای داروسازی هستند. در حال حاضر این مجموعه با توجه به تولید انواع قرص های ترک اعتیاد دارای بیش از ۳۵۰ نفر پرسنل به صورت مستقیم است که با راه‌اندازی خطوط جدید، ظرفیت جذب نیرو تا ۵۰۰ نفر را خواهد داشت.
گفتنی است، طرح ملی ایران، مرزپرگهر هر ساله با هدف بازدید نظام‌مند دانشگاهیان از مقاصد فناورانه، تاریخی و طبیعی کشور و با حمایت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود. این اردو در راستای اجرای این طرح ملی و با هدف مهارت افزایی و آشنایی دانشجویان با بازار کار حوزه تخصصشان برگزار می‌شود. 
 

 

کلید واژه ها: استان همدان سازمان دانشجویان ایران جهاددانشگاهی ایران مرز پرگهر شرکت داروسازی فاران شیمی آرامگاه حیقوق نبی


نظر شما :