بازدید دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف از مراکز پژوهشی سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف در قالب هجدهمین دوره طرح ملی «ایران، مرز پرگهر»

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۵:۵۶ کد : ۳۱۷۰ اخبار سازمان مرکز گردشگری علمی- فرهنگی دانشجویان
بازدید دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف از مراکز پژوهشی سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف در قالب هجدهمین دوره طرح ملی «ایران، مرز پرگهر»

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، بازدید از گروه‌ها و مراکز پژوهشی سازمان جهاددانشگاهی شریف توسط معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف برگزار شد.
 در راستای اجرایی شدن طرح ملی «ایران، مرز پرگهر» و بازدیدهای علمی ـ فرهنگی دانشجویان، برنامه بازدید جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف از مراکز و گروه های پژوهشی سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف در روز دوشنبه 18 اردیبهشت ماه 1402 برگزار شد.
در این بازدید که مسئولین انجمن‌های علمی حضور داشتند، ابتدا نشستی به منظور آشنایی با جهاددانشگاهی(تأسیس، پیشینه فعالیت و ...) برگزار شد. در این برنامه مهندس کی‌ارسلان از پیشکسوتان جهاد شریف از تاسیس جهاد دانشگاهی، پیشنیه فعالیت‌ها، رسالت، اهداف، رویکرد و... مطالب ارزنده‌ای را برای دانشجویان ارائه نمودند. 
در ادامه این برنامه مهندس کمالی، عضو هیئت علمی سازمان و مدیر مرکز مکانترونیک، فعالیت‌های علمی‌ـ‌پژوهشی جاری سازمان را برای دانشجویان شرح دادند و همچنین در حین بازدید از نمایشگاه قطعات و دستاوردهای جهاد توضیحاتی را در باب پروژه‌ها و کاربرد آنها در صنعت ارائه نمودند. 
در ادامه دانشجویان از دستگاه‌های اندازه‌گیری خواص مکانیکی مانند کشش، خمش و...، در متالورژی اندازه‌گیری ضخامت، آزمون‌های ماشین‌های آبیاری، فیلتراسیون، لوله های پلی اتیلین و ... در مرکز توسعه و فناب، لنزومتری، طیف سنجی، شدت سنجی، حکاکی قرآن روی عقیق و شیشه و ... در اپتیک، تعمیر و بازسازی مجموعه Wrist، طراحی و ساخت تست فرامین مکانیکی پوسته موتور رنو و ... در مرکز مکاترونیک و ساخت بازدید نموده و به کمک توضیحات مدیران محترم گروه ها و مراکز با فعالیت‌های این قسمت‌ها آشنا شدند. 
گفتنی است، طرح ایران، مرزپرگهر هر ساله با هدف بازدید نظام‌مند دانشگاهیان از مقاصد فناورانه، تاریخی و طبیعی کشور و با حمایت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود. این اردو درراستای اجرای این طرح ملی و با هدف مهارت افزایی و آشنایی دانشجویان با بازار کار حوزه تخصصشان برگزار می‌شود
 

 

 

کلید واژه ها: سازمان دانشجویان ایران جهاددانشگاهی دانشگاه صنعتی شریف ایران مرز پرگهر


نظر شما :