بازدید از شرکت تولیدی-صادراتی پوشاک مهیار و بازدید از شرکت شیرپاستوریزه پگاه زنجان در قالب هجدهمین دوره طرح ملی «ایران، مرزپرگهر» توسط شعبه سازمان دانشجویان استان زنجان

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۶:۱۹ کد : ۳۱۷۷ اخبار سازمان مرکز گردشگری علمی- فرهنگی دانشجویان
بازدید از شرکت تولیدی-صادراتی پوشاک مهیار و بازدید از شرکت شیرپاستوریزه پگاه زنجان در قالب هجدهمین دوره طرح ملی «ایران، مرزپرگهر» توسط شعبه سازمان دانشجویان استان زنجان

به‌گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، دانشجویان دانشگاه زنجان در قالب طرح ملی ایران مرز پرگهر، 21اردیبهشت ماه سال‌جاری از شرکت تولیدی پوشاک مهیار زنجان و شرکت شیرپاستوریزه پگاه زنجان، بازدید کردند. 
شایان ذکر است این بازدیدها که سی و چهارمین بازدید مرکز گردشگری سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان زنجان بود، به‌منظور آشناسازی دانشجویان و نخبگان با مواریث فرهنگی و تمدنی، پروژه‌های ملی و توانمندی‌های صنعتی، فنّاورانه، علمی-آموزشی و زیربنایی کشور برگزار و تلاش شد دانشجویان با ظرفیت‌های علمی و فرهنگی و پژوهشی استان آشنا شوند و ارتباط بین دانشگاه و صنعت را  تقویت کند .
لازم به ذکر است، شرکت تولیدی صادراتی پوشاک مهیار در سال 1366 با تولید جوراب، قدم به عرصه تولید نهاده و در طی سال‌های متمادی با عبور از چالش‌های متعدد، روز به روز به میزان تولید خود افزوده است و محصولات خود را علاوه بر جوراب، به دستکش و زیرپوش نیز گسترش داده است. این شرکت اولین تولید کننده جوراب آنتی باکتریال در ایران است که با استفاده از فناوری نانوذرات نقره اقدام به تولید جوراب‌هایی با خاصیت ضد میکروب و ضد بو کرده است.
هم‌چنین شرکت شیر پاستوریزه پگاه زنجان در سال ۱۳۵۷ در زمینی به مساحت ۷۲۵۶۳ متر مربع آغاز شد و پس از انجام عملیات ساختمانی و نصب ماشین‌آلات آن در بهمن ماه ۱۳۶۴ با ظرفیت تولید و فرآوری ۷۵ تن شیر راه‌اندازی شد. پگاه زنجان در ابتدا وابسته به شرکت تهیه و توزیع شیر ایران بود که با اجرای تبصره یک مصوبه شورای انقلاب و ادغام آن در شرکت صنایع شیر ایران به مجموعه کارخانه‌های تابعه این شرکت پیوست. در این بازدیدها، دانشجویان از بخش‌های محتلف هر دو شرکت بازدید کرده و با مدیران هر دو مجموعه به گفتگو  و پرسش و پاسخ پرداختند.


گفتنی است، طرح ملی ایران، مرزپرگهر هر ساله با هدف بازدید نظام‌مند دانشگاهیان از مقاصد فناورانه، تاریخی و طبیعی کشور و با حمایت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود. این اردو در راستای اجرای این طرح ملی و با هدف مهارت افزایی و آشنایی دانشجویان با بازار کار حوزه تخصصشان برگزار می‌شود.
 

کلید واژه ها: ایران مرز پرگهر شرکت پگاه زنجان سازمان دانشجویان ایران جهاددانشگاهی استان زنجان


نظر شما :