رقابت نهایی گروه‌های دانشجویی برگزیده "مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران"

رقابت  نهایی گروه‌های دانشجویی برگزیده "مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران"

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، دکتر رضا فریدزاده، رئیس سازمان دانشجویان ایران در آستانه برگزاری یازدهمین دوره «مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران» اعلام کرد: مرحله کشوری یازدهمین دوره این مسابقات، با حضور 12 تیم دانشجویی برگزیده مرحله منطقه ای، از 8 تا 10 خردادماه در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار خواهدشد. 
وی افزود: سازمان دانشجویان ایران، در راستای مطالبه مقام معظم رهبری(مدظله‌‏العالی) مبنی بر «نیاز جامعه به ترویج کرسی‏‌های آزاداندیشی و برگزاری مناظره‌های قانونمند توأم با امکان داوری» که در پاسخ مکتوب به نامه جمعی از طلاب و اندیشمندان در سال 1381 مطرح فرمودند، از سال 1390 اقدام به طراحی و اجرای «مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران» نموده که تاکنون ده دوره از این مسابقات، با مشارکت بیش از 12 هزار نفر از دانشجویان و اساتید برگزار شده است.
رئیس سازمان دانشجویان ایران در ادامه خاطرنشان کرد: به گواه بسیاری از مسئولان، کارشناسان، نخبگان، مدیران کشوری و دانشگاهیان، این مسابقات یکی از طرح‏های موفق فرهنگی است که موجب تقویت فرهنگ گفتگو، ترویج آزاداندیشی و گفتگوی علمی اخلاق مدار در جامعه، علی‌‏الخصوص در دانشگاه‏‌ها و در بین دانشجویان می‏شود.
فریدزاده با بیان این‌که مرحله استانی یازدهمین دوره این مسابقات  از آبان 1401 آغاز شد، تصریح کرد: در مرحله استانی این دوره 387 گروه دانشجویی از 31 واحد در سراسر کشور حضور داشتند که مجموعا 1548 نفر از دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور در این مسابقات شرکت کردند، 65 درصد شرکت کنندگان از دانشجویان آقا و 35 درصد نیز خانم بودند و 74 درصد دانشجویان از مقطع کارشناسی شرکت داشتند. همچنین 52 درصد دانشجویان از دانشجویان وزارت علوم و مابقی از دانشجویان دانشگاه‌های آزاد اسلامی، پیام نور، وزارت بهداشت و...در این ماراتن نفس‌گیر حضور داشتند. تیم‌های دانشجویی مرحله کشوری از استان‌های فارس، اصفهان، مازندران، خراسان رضوی، همدان، زنجان، ایلام، قزوین و تهران هفته دوم خرداد با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
لازم به ذکر است، مرحله کشوری این مسابقات در سه روز پیاپی با رقابت گروه‌های برگزیده از سراسر کشور در سالن دکتر کاظمی آشتیانی دانشگاه علم وفرهنگ برگزار می‌شود.تمام مراحل مسابقات به صورت حذفی است و تیم قهرمان پس از پیروزی در مناظره نهایی نشان "خواجه نصیرالدین طوسی"، فیلسوف گفتگو را به خانه خواهد برد. در روز سوم مسابقات در سالن همایش های بین المللی دانشگاه علم و فرهنگ، مناظره نهایی برگزار و تیم قهرمان یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران مشخص می‌گردد. 
مسابقات مرحله کشوری با حضور 36 نفر داوری هیات علمی و دانشجویی و داور سخنران برتر، داوری خواهد شد. دانشگاه علم و فرهنگ، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ، خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا)، معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی، سازمان زیباسازی شهرداری تهران، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه‌های سراسر کشور از حامیان این دوره از مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران هستند. 
 

کلید واژه ها: یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره سازمان دانشجویان ایران جهاددانشگاهی مناظره


نظر شما :