رییس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی در «روستایی شو»؛ اولین رویداد نوآوری روستایی کشور

روستاهای نوآور و خلاق نیاز به ارتباط با جوانان دانشگاهی خلاق دارند

۰۴ دی ۱۳۹۸ | ۱۶:۲۷ کد : ۴۵۲ اخبار سازمان
به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، مهدی کاظمی‌خالدی رییس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی در اولین رویداد نوآوری روستایی کشور با عنوان «روستایی شو»، جهاد دانشگاهی را مجموعه‌ای غیردولتی برای رفع نیازهای جامعه با کمک ظرفیت دانشگاهی معرفی کرد.
روستاهای نوآور و خلاق نیاز به ارتباط با جوانان دانشگاهی خلاق دارند

این مقام مسئول با اشاره به تجربه ارزشمند سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی در برگزاری مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در ۸ سال گذشته، افزود: با تکیه بر پتانسیل این سازمان اقدام به برگزاری کلاس های فن بیان و نحوه ارتباط با مخاطب نموده تا روستاییان بتوانند با استفاده از این فرصت خودشان را بهتر معرفی کنند.
وی با اشاره به اینکه نوآوری روستاییان در بسیاری موارد شناخته شده نیست، ادامه داد: در زمینه معرفی و کارآفرینی روستاییان، جریانی آغاز شده که در ابتدای خط آن هستیم و معرفی این خط اول بسیار مهم است، بر خلاف جشنواره‌های معمول در این رویداد تلاش شده تا روستاییان به شخصه حضور داشته باشند و داستان خودشان را تعریف کنند که در این زمینه نیاز به شبکه دانشجویان احساس می‌شد.
کاظمی‌خالدی با اشاره به اینکه روستاهای نوآور و خلاق نیاز به ارتباط با جوانان دانشگاهی خلاق دارند، یادآور شد: همه افراد به‌ویژه دانشجویان نیاز دارند با فضای متفاوتی تعامل داشته باشند تا امید و انگیزه بیشتری پیدا کرده و فکر نکنند در کشور راهی برای هیچ کاری نیست و باید بروند.
وی با تشکر از همراهی گروه ut_ted دانشگاه تهران در این رویداد، گفت: به دنبال ایجاد فضایی برای معرفی بهتر هستیم ولی در اصل دانشجوهای خلاق با نگاه متفاوت در دانشگاه‌های مختلف کشور, براساس ظرفیت بومی خودشان، به این جریان بپیوند چرا که این دانشجوها از ارتباط با روستاییان لذت می‌برند و بهتر است این ارتباط روستاییان با دانشجویان حفظ شود.
این مقام مسئول نوآوری در روستاها را مستلزم معرفی محصولات آنها با روشی جدید دانست و اظهار کرد: آنچه اهمیت دارد این است که برای نوآوری به فضای اجتماعی مناسب نیاز داریم که در صورت تحقق این بستر اجتماعی، کارآفرینی به معنای واقعی اتفاق خواهد افتاد.
وی افزود: البته ظرفیتی که در نوآوری روستایی ما وجود دارد اول از همه شناساندن روستا و بعد ایجاد کارآفرینی و اشتغال در آن است که اگر این نبود هرکسی در هرجا می‌توانست این کار را انجام دهد.

«روستایی شو»؛ اولین رویداد نوآوری روستایی کشور، با هدف شناسایی و معرفی روش های نوآورانه؛ شناسایی و شاخه‌های دانش بومی منطبق با کهن الگوها و حفظ منابع طبیعی و محیط زیست، ترویج و گسترش نوآوری‌ها، تجربیات و ایده‌های نوین جهت الگوبرداری مناسب، ارتقاء جایگاه و منزلت روستانشینی با تقدیر و اهمیت بخشیدن به تلاش‌ها و نوآوری‌های روستاییان توسط کانون توسعه کارآفرینی روستایی اندیشه پویا و باهمکاری سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی برگزار شد.


نظر شما :