مقالات - آرشیو

بررسی اشتباهات رایجی که طراحان بازی‌های رومیزی در ساخت بازی خود انجام می‌هند

بررسی اشتباهات رایجی که طراحان بازی‌های رومیزی در ساخت بازی خود انجام می‌هند

تاکنون، گام‌هایی که باید برداشت تا بتوان یک بازی رومیزی را طراحی کرد، معرفی کرده‌ایم. اما باید به این موضوع توجه داشته باشید که در فرآیند طراحی یک بازی، ممکن است قدم‌هایی برداریم که منجر به یک اشتباه کوچک یا بزرگ در ساخت بازی می‌شود و جبران این اشتباهات کاری دشواری می‌باشد. در مقاله امروز، به بررسی تعدادی از این اشتباهات رایج در بین طراحان بازی‌های رومیزی می‌پردازیم.

ادامه مطلب
معرفی بازی‌های اقتصادی (Economic Games)

معرفی بازی‌های اقتصادی (Economic Games)

بازی‌های رومیزی، دسته‌بندی‌های متفاوتی داشته از جمله بازی‌های استراتژی، بازی‌های خانوادگی و… . یکی از جذاب‌ترین این دسته‌ها، بازی‌های اقتصادی است. در مقاله امروز، به معرفی این دسته از بازی‌ها می‌پردازیم.

ادامه مطلب
نگاهی دقیق‌تر به بازی شطرنج

نگاهی دقیق‌تر به بازی شطرنج

در گذشته، در رابطه با تاریخچه بازی شطرنج و داستان آن در شاهنامه فردوسی، مطالبی را بیان کردیم که می‌توانید از این لینک، آن را مشاهده کنید. در مقاله امروز، نگاهی جزئی‌تر به این بازی بی‌نظیر می‌اندازیم.

ادامه مطلب
معرفی بازی قدیمی و تاریخی Goose (غاز)

معرفی بازی قدیمی و تاریخی Goose (غاز)

بازی قدیمی و تاریخی Goose یک بازی کلاسیک کودکانه است که احتمالاً ریشه آن بازی باستانی و مصری Mehen می‌باشد(برای مشاهده مقاله مربوط به بازی Mehen به این لینک مراجعه کنید). «فرانچسکو دو مدیچی (Francesco de Medici)» در ایتالیا نسخه‌ای از این بازی را در قرن شانزدهم برای «شاه فیلیپه دوم»، پادشاه اسپانیا ارسال کرد که در آن دوران به یکی از محبوب‌ترین بازی‌های اروپا تبدیل شد.

ادامه مطلب
معرفی بازی باستانی لیوبو (Liub) (قسمت پایانی)

معرفی بازی باستانی لیوبو (Liub) (قسمت پایانی)

در قسمت گذشته معرفی بازی باستانی Liubo، به معرفی کلی این بازی و همچنین بررسی تاریخچه این بازی باستانی و توصیف محتویات آن پرداختیم. در مقاله امروز، پس از بررسی قوانین بازی، به شباهت آن با بازی‌های دیگر و سپس توصیف نقوش و نمونه‌های مرتبط با این بازی که در حفاری‌ها کشف شده‌اند، می‌پردازیم.

ادامه مطلب
بررسی نقش «شانس» و «تعادل» در طراحی یک بازی رومیزی

بررسی نقش «شانس» و «تعادل» در طراحی یک بازی رومیزی

تاکنون گام‌های طراحی یک بازی رومیزی را بررسی کرده‌ایم. اما مراحل گفته شده، تنها قدم‌های کلی در طراحی یک بازی هستند. برای جذاب شدن یک بازی باید از عوامل زیادی استفاده کرد چراکه تأثیر این عوامل در یک بازی، همچون تأثیر چاشنی‌ها و ادویه‌های متنوع در پختن یک غذاست. غذای بدون چاشنی و ادویه، لذت‌بخش نیست و بازی نیز از این قاعده مستثنی نیست. در مقاله امروز، به بررسی نقش «شانس» و «تعادل» در طراحی بازی‌های رومیزی و همچنین چگونگی استفاده از این مفاهیم در طراحی بازی‌ها می‌پردازیم.

ادامه مطلب
معرفی بازی باستانی «لیوبو» (Liubo)

معرفی بازی باستانی «لیوبو» (Liubo)

در مقاله امروز، به معرفی بازی باستانی «لیوبو» (Liubo) که یک بازی باستانی چینی مربوط به سلسله هان می‌باشد، می‌پردازیم. در ابتدا نگاهی به تاریخچه این بازی انداخته و در ادامه به بررسی محتویات و قطعات کشف شده از این بازی می‌پردازیم.

ادامه مطلب