مقالات - آرشیو

بازی‌ها فقط یک سرگرمی نیستند، بلکه دین و فرهنگ اقوام هستند.

بازی‌ها فقط یک سرگرمی نیستند، بلکه دین و فرهنگ اقوام هستند.

اگرچه مومیایی‌ها و اهرام باعث می‌شوند که مصری‌ها عجیب و غریب به نظر برسند اما هرچه بیشتر در مورد آن‌ها فکر کنید و یاد بگیرید، بیشتر می‌بینید که آن‌ها صرفاً مردم عادی و ساخته همین مردم بودند و شباهت‌های زیادی به ما دارند. انگیزه‌های بنیادی و ذاتی خاصی برای بشر وجود دارد و بازی و بازی کردن یکی از آن‌هاست. اگرچه بازی‌ها اغلب در بورس تحصیلی بسیار نفی کننده دیده شده‌اند، اما اهمیت آن‌ها برای جامعه و فرهنگ غیرقابل انکار است. البته امروزه از بازی‌ها به عنوان یک ابزار آموزشی به‌شدت موثر در نظام آموزشی استفاده می‌شود. در حقیقت، بشریت مدت‌ها قبل از سایر اختراعات، بازی‌هایی مانند سفالگری، نوشتن یا بازی با چرخ را خلق کرد!

ادامه مطلب
چگونه در یک مسابقه برنده شویم؟

چگونه در یک مسابقه برنده شویم؟

شرکت کردن در مسابقات می‌تواند سرگرم‌کننده باشد و در کنار آن یک روش خوب برای تقویت مهارت‌های شما است. فرقی نمی‌کند در کدام مسابقه شرکت می‌کنید؛ یک مسابقه ورزشی، مسابقه هنری، پخت و پز، مسابقه طراحی بازی یا هر چیز دیگری که باشد، روش‌های زیادی برای پرورش ابعاد رقابتی شما وجود دارد. اگرچه شما نمی‌توانید در همه مسابقاتی که شرکت می‌کنید، انتظار برنده شدن داشته باشید، اما می‌توانید با یک استراتژی و آمادگی مناسب در هر مسابقه، شانس پیروزی خود را افزایش دهید. مسابقه طراحی بازی‌های رومیزی، از این دست مسابقات است که ذهن شما را برای ساختن یک ایده جذاب و ساختن یک بازی نوآورانه به چالش می‌کشد و حتی با وجود شکست در این مسابقه، تجربه گران‌بهایی را برای شما به ارمغان می‌آورد. اکنون، نکاتی را برای افزایش آمادگی و شانس بردن در مسابقات مختلف توصیه می‌کنیم.

ادامه مطلب
نحوه انتخاب و استفاده از استراتژی‌های بازاریابی برای فروش بازی‌های رومیزی(قسمت پایانی)

نحوه انتخاب و استفاده از استراتژی‌های بازاریابی برای فروش بازی‌های رومیزی(قسمت پایانی)

در کل، بازاریابی یک مهارت بسیار هوشمندانه است. بازاریابی درواقع پیدا کردن، نگه داشتن و جلب رضایت مشتری است. با این وجود، روش‌ها و رویکردهای متفاوتی برای بازاریابی وجود دارد که می‌توانند با یکدیگر در تناقض بوده ولی در عین حال، بسیار کارساز باشند. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که پیشرفت زیادی در دنیای تجارت رخ داده که بازاریابی از یک هنر به یک علم تبدیل شده، با این حال، همچنان عناصری مانند حسابداری، توسعه محصول، تضمین کیفیت، امور مالی یا حتی مدیریت، روش‌های خاص خود را برای بازاریابی دارند که باید دقت زیادی در آن‌ها به کار برد. در هفته گذشته، با ۶ مورد از این روش‌ها آشنا شدیم که می‌توانید برای مطالعه آن‌ها به اینجا بروید. در این هفته، باقی استراتژی‌ها را بررسی می‌کنیم.

ادامه مطلب
بررسی ۹ بازی و اسباب‌بازی سرگرم‌کننده در مصر باستان

بررسی ۹ بازی و اسباب‌بازی سرگرم‌کننده در مصر باستان

تاریخچه بازی‌های رومیزی، به سال‌ها قبل بازمی‌گردد و کشورهایی از جمله ایران، مصر، هند، یونان و… در این زمینه پیشتاز بوده‌اند. مصر، یکی از همین کشورهاست که بر طبق اسناد تاریخی، مبدا و توسعه‌دهنده مهمی برای بازی‌های رومیزی بوده است. اکنون سرگرمی‌های محبوب کودکان در مصر باستان را بررسی می‌کنیم:

ادامه مطلب
معرفی بازی‌های «علمی _ تخیلی (Science_Fiction)»

معرفی بازی‌های «علمی _ تخیلی (Science_Fiction)»

«بازی‌های علمی _ تخیلی» اغلب دارای مضامینی است که مربوط به احتمالات تصور شده در علوم مختلف می‌باشند. اغلب افراد وقتی به کلمه «علمی _ تخیلی» برمی‌خورند، فکر می‌کنند این مضمون به آینده مربوط است ولی چنین مضامین و در واقع چنین بازی‌هایی نیازی به آینده‌نگری ندارند و می‌توانند بر اساس گذشته هم ساخته شوند. به عنوان مثال، نوشته‌های «ژول ورن» و «حماسه جنگ ستارگان» در گذشته نوشته شده است. بسیاری از محبوب‌ترین بازی‌های علمی _ تخیلی با توجه به داستان‌های فضایی ساخته می‌شوند و اغلب شامل نژادهای بیگانه هستند. در ادامه، با معرفی ۱۱ بازی رومیزی که در این سبک ساخته شده‌اند، بیشتر با این سبک آشنا می‌شویم:

ادامه مطلب
نحوه انتخاب و استفاده از استراتژی‌های بازاریابی برای فروش بازی‌های رومیزی(قسمت اول)

نحوه انتخاب و استفاده از استراتژی‌های بازاریابی برای فروش بازی‌های رومیزی(قسمت اول)

در کل، بازاریابی یک مهارت بسیار هوشمندانه است. بازاریابی درواقع پیدا کردن، نگه داشتن و جلب رضایت مشتری است. با این وجود، روش‌ها و رویکردهای متفاوتی برای بازاریابی وجود دارد که می‌توانند با یکدیگر در تناقض بوده ولی در عین حال، بسیار کارساز هستند. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که پیشرفت زیادی در دنیای تجارت رخ داده که بازاریابی از یک هنر به یک علم تبدیل شده، با این حال، همچنان عناصری مانند حسابداری، توسعه محصول، تضمین کیفیت، امور مالی یا حتی مدیریت، روش‌های خاص خود را برای بازاریابی دارند که باید دقت زیادی در آن‌ها به کار برد. مطلبی که امروز بررسی می‌کنیم، برای افرادی که به فکر توسعه و تولید بازی‌های خود هستند و همچنین افرادی که خودشان قصد انتشار بازی خود را دارند ولی نه مخاطبی داشته و نه دانشی در زمینه بازاریابی دارند، بسیار مناسب می‌باشد.

ادامه مطلب
معرفی بازی باستانی «Sugoroku»

معرفی بازی باستانی «Sugoroku»

«Sugoroku» یک بازی رومیزی باستانی است که در آن بازیکنان تاس می‌اندازند تا مهره خود را به تعداد اعداد نشان داده شده روی تاس بر روی صفحه بازی حرکت دهند. این بازی، شبیه بازی «ماروپله» می‌باشد. در ابتدا، این بازی، یک بازی کودکانه نبود، چراکه بیشتر توسط بزرگسالان انجام می‌شد. به دلیل ماهیت این بازی که مبتنی بر شانس است، در گذشته به یک بازی محبوب تبدیل شد. در ادامه، بیشتر با این بازی آشنا می‌شویم.

ادامه مطلب
معرفی «بازی‌های نقش‌آفرینی (Role Playing Games)»

معرفی «بازی‌های نقش‌آفرینی (Role Playing Games)»

دسته‌ای از بازی‌های رومیزی که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده، مربوط به بازی‌های «اقدام موثر (Live Action)» می‌شود. در این بازی‌ها که البته به صورت رومیزی نیز اجرا می‌شوند، بازیکنان ایفای نقش شخصیت‌هایی را در بازی برعهده گرفته و برای برنده شدن تلاش می‌کنند. امروز، به معرفی «بازی‌های نقش‌آفرینی (Role Playing Games)» می‌پردازیم.

ادامه مطلب