آیت الله سعیدی در دیدار با اعضای سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی:

پیام شهدای دانشجو به نسل جدید دانشجویان منتقل شود

۲۹ شهریور ۱۴۰۳ | ۲۲:۳۶ کد : ۳۶۰۷ اخبار سازمان اسلایدر
پیام شهدای دانشجو به نسل جدید دانشجویان منتقل شود

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار با اعضای سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی که روز 28 شهریور 1403 در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار داشت: نبی گرامی اسلام از جنس بشر است اما اوصافی دارد که هیچ بشری آن را دارا نیست.

 وی افزود: اگر یک دشواری کوچکی برای امت اسلام پیش می آمد نبی گرامی اسلام برای برطرف کردن آن مشکلات تلاش زیادی می‌کردند.

 امام‌جمعه قم خاطرنشان کرد: قرابت و نزدیک‌شدن به رسول خدا دو حالت دارد که یکی جسمی است که این مسئله اصلاً مدنظر نیست بلکه قرابت حقیقی این است که انسان خود را پیرو واقعی حضرت بداند و تابع دستورات حضرت در زندگی فردی و اجتماعی باشد.

 تولیت حرم مطهر بانوی کرامت یادآور شد: نزدیک‌ترین افراد در روز قیامت به نبی گرامی اسلام باید اوصاف مهمی از قبیل صداقت در سخن، امانت‌دار بودن، وفای به عهد، حسن خلق به سبک اسلامی و مردم‌داری را داشته باشند. حسن خلقی که در اسلام از آن یاد شده است باید منطبق بر دیدگاه توحیدی باشد.

امام جمعه قم با بیان اینکه در مناظرات دانشجویی و کرسی‌های آزاداندیشی باید با سعه‌صدر و تحمل، سخنان آن‌ها را گوش داد، گفت: در طرح‌های جهاد دانشگاهی باید تکریم دانشجویان به‌شدت پیگیری شود و پیام شهدای دانشجو را به نسل جدید و دانشجویان منتقل نمود.

 وی افزود: در طرح‌های جهاد دانشگاهی باید تکریم دانشجویان به‌شدت پیگیری شود و پیام شهدای دانشجو را به نسل جدید و دانشجویان منتقل نمود.

 امام‌جمعه قم خاطرنشان کرد: نقش بانوان در طرح‌های جهاد دانشگاهی باید پررنگ‌تر شود چرا که دانشجویان بانو در حقیقت شخصیت ساز و تربیت‌کننده نسل‌ها هستند.

 خاطرنشان می‌شود در ابتدای این دیدار دکتر رضا فریدزاده، رییس سازمان دانشجویان ایران با ارائه گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی و معرفی مراکز تخصصی فرهنگی و دبیرخانه‌های این سازمان بیان کرد: بار اصلی اجرای طرح‌ها بر عهده دانشجویان است تا بتوان از این طریق زمینه رشد و پیشرفت دانشجویان را فراهم کنیم.

وی افزود: در سطح دانشگاه‌ها کرسی‌های آزاداندیشی و مناظرات به‌شدت نیاز است، چراکه نبود این مناظرات منجر به بروز مشکلات بیشتری در فضای اجتماعی ما خواهد شد. در واقع موضوع نیاز به گفتگو مسأله بسیار مهمی است که باید بدان پرداخته شود و این مسابقات با این رویکرد فعالیت می‌کند که بتوانیم مطالبه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر اینکه مناظرات قانونمند توأم با داوری را داشته باشیم را انجام دهیم. مناظره اساتید و نخبگان دانشگاهی و همچینین مناظره بین‌المللی نیز از برنامه‌های دیگر مرکز ملی گفتگو، مناظره و آزاداندیشی این سازمان است.

شایان ذکر است در سفر رییس و مدیران سازمان دانشجویان به شهر مقدس قم، علاوه بر دیدار با حضرات آیات حسینی بوشهری و سعیدی که به مناسبت فرارسیدن سالتحصیلی جدید و همچنین بیست و ششمین سالگرد تاسیس سازمان دانشجویان انجام گرفت، زیارت حرم مطهر حضرت معصومه (س) و بازدید از موزه حرم مطهر نیز از دیگر برنام های این سفر یک روزه بود.

مشاهده گزارش تصویری

کلید واژه ها: سازمان دانشجویان ایران جهاددانشگاهی


نظر شما :