رابطه بازی با یادگیری و رشد اجتماعی
رابطه بازی با یادگیری و رشد اجتماعی دانشآموزان ابتدایی
عنوان مقاله: رابطه بازی با یادگیری و رشد اجتماعی دانشآموزان ابتدایی
نویسندگان: سیدهفاطمه حسینی ثابت، زهرا زینعلی، زهرا شریف دینی، زهرا مقیمیان
نشریه: نخبگان علوم و مهندسی
اطلاعات نشریه: منتشر شده در بهمن ۱۳۹۸، دوره ۴، شماره ۶، از صفحه ۴۰ تا صفحه ۴۶
قطعاً برای همه ما اتفاق افتاده است که در دوران تحصیل و در سر کلاس خسته شده و حوصلمان سر رفته و طبیعتاً بازدهی خوبی در یادگیری نداریم. افراد زیادی به اینموضوع فکر کردهاند که چگونه میتوان این مشکل و مانع را برطرف کرد. در بسیاری از نظامهای آموزشی در دنیا، استفاده از بازی به عنوان روشی موثر مطرح شده است. به کار بردن بازیها مخصوصاً بازیهای رومیزی و محیطی علاوه بر اینکه باعث سرگرمی و نشاط افراد میشود، در افزایش قدرت یادگیری و همچنین رشد رفتارهای اجتماعی دانشآموزان نقش پربازدهی دارد.
چکیده: یکی از چالشهایی که در آموزش مطرح است این است که باید در آموزش از روشهایی استفاده شود که به روز و جذاب باشد و یادگیری عمیقتری را ایجاد کند که متاسفانه چنین نیست. عوامل متعددی در یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان نقش دارد که یکی از این عوامل روش تدریس است. با توجه به این که امروزه روش تدریس فعال استفاده از بازی است، بازی با ایجاد انگیزه در دانش آموزان میتواند به عملکرد و پیشرفت بیشتر دانش آموزان کمک کند.
نظر شما :