تجلیل از خانواده شهید دانشجو، سید مصیب لنگری در قالب طرح ملی «یاد یار»

تجلیل از خانواده شهید دانشجو، سید مصیب لنگری در قالب طرح ملی «یاد یار»

به گزارش روابط عمومی سازمان ایران،  در قالب طرح ملی « یاد یار» با حضور مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان شمالی و امام جمعه موقت بجنورد، رئیس دانشگاه جامع پیام نور استان، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان‌ شمالی از خانواده شهید سید مصیب لنگری تجلیل شد.
حجت‌الاسلام موسوی جاجرمی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان شمالی در این دیدار اظهار کرد: به برکت خون شهدا، رهبری‌های امام راحل و مقام معظم رهبری، امروز اسلام در دنیا عزت و عظمت یافته و همه مظلومان عالم چشم‌شان به اسلام و انقلاب است.
وی بیان کرد: شما می‌بینید امروز ایران از بزرگترین حامیان مردم مظلوم فلسطین است و همه مظلومان عالم چشم امیدشان به انقلاب و اسلام است. مردم مسلمان در منطقه بیدار شده و جبهه مقاومت تشکیل داده‌اند.
امام جمعه موقت بجنورد ادامه داد: روز به روز دشمنان اسلام و بشریت ضعیف‌تر می‌شوند و اسلام در جهان مطرح می‌شود و این به برکت خون شهدای پاک باخته است.
جاجرمی با اشاره به یاد و خاطر شهید دانشجو، سید مصیب لنگری، گفت: این شهید بزرگوار ارتباطی صمیمی با طلبه‌ها و حوزه‌ها داشت و از روحیه‌ای شاد و خونگرم برخوردار بود، از او خاطرات خوشی در ذهن‌مان هست، خوشا به حال آنها که رفتند و به شهادت رسیدند و از کشورشان، انقلاب‌شان و دین‌شان دفاع کردند و هم خود و هم خانواده‌های‌شان در دنیا و آخرت عزت دارند.
حجت‌الاسلام حمیدرضا طیبی‌نسب، رئیس دانشگاه جامع پیام نور خراسان شمالی نیز در این دیدار اظهار کرد: شهدا به‌ویژه دانشجویان شهید، الگوهایی ارزشمند برای جامعه‌اند که نسل امروز به این چراغ راه و به این سیره و روش نیاز دارد.
وی ادامه داد: بصیرت‌افزایی، نیاز جامعه به‌ویژه جوانان و قشر دانشجو است و سیره شهدا بهترین الگو برای پاسخ به این نیاز است.
او گفت: سیره دانشجو یعنی ترکیب ایمان و علم و عمل که درس امروز دانشجویان و دانشگاهیان باید همین الگو باشد.
الهام آزادزاده، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان‌ شمالی نیز در این دیدار اظهار کرد: از خودگذشتگی شهدا سبب شده است تا به‌عنوان یک نماد زنده از عظمت و عزت انسانی در تاریخ جاودانه شوند. به‌ویژه شهدای دانشجو با ترکیب علم و ایثار و ایمان در این زمینه پیشرو بوده‌اند و همواره این ارزش باید در جامعه ساری و جاری باشد.

وی گفت: دانشجویان به‌عنوان قشر فرهیخته جامعه وظیفه سنگینی برعهده دارند و شایسته است با الگوگیری از راه شهدا به‌خوبی در این زمینه ایفای نقش کنند.
در این دیدار، مادر شهید والامقام سید مصیب لنگری به بیان خاطراتی از زندگی شخصی، اخلاق و منش شهید پرداخت.
شهید سید مصیب لنگری در سال ۱۳۴۶ در بجنورد پا به عرصه وجود نهاد. او علاقه شدیدی به تحصیل داشت، دوره ابتدایی و راهنمایی و متوسطه را در شهر بجنورد گذراند. در سال ۱۳۳۶ از دبیرستان همت بجنورد در رشته علوم تجربی فارغ‌التحصیل و سپس در رشته پزشکی دانشگاه شهید صدوقی یزد پذیرفته شد. در سال ۱۳۶۵ به‌صورت داوطلبانه بسیجی تحت عنوان بسیجی آرپی‌جی‌زن دسته اخلاص در گردان نصرالله لشکر ۵ نصر آماده نبرد بی‌امان با دشمنان اسلام شد.
او ضمن تحصیل در دانشگاه به جبهه‌های حق علیه باطل شتافت و در عملیات کربلای ۴ در مصاف با دشمنان اسلام به لقاءالله پیوست و پیکر پاکش در منطقه نبرد باقی ماند. سرانجام  پس از سال‌ها دوری و فراق از زیر خاک‌های خون‌گرفته شلمچه با روحی بلند به آغوش خانواده بازگشت و بر دوش امت اسلامی شهر و دیار تشییع، تجلیل و تکریم شد.
طرح ملی «یاد یار» که به تجلیل از شهدای دانشجو و شهدای عرصه علم و فناوری می‌پردازد، توسط سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی و واحدهای جهاد دانشگاهی در سراسر کشور برگزار می‌شود.
 

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی یادیار سازمان دانشجویان شهید مصیب لنگری استان خراسان شمالی


نظر شما :