دوازدهمین دورۀ مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در ایستگاه پایانی

دوازدهمین دورۀ مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در ایستگاه پایانی

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، اختتامیۀ دوازدهمین دورۀ مسابقات ملی مناظرۀ دانشجویان ایران با حضور و سخنرانی دکتر سپهر خلجی، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت، دکترحسن فارسی، قائم‌مقام رئیس و معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی، دکتر عاطفه خادمی، رئیس شورای فرهنگ عمومی، دکتر علی منتظری، رئیس پژوهشکده بهداشت جهاددانشگاهی، دکتر کلانتر مهرجردی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی و دکتر رضا فریدزاده رئیس سازمان دانشجویان برگزار شد. 
در ابتدای مراسم، دکتر رضا فریدزاده، رئیس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی بیان کرد: سال گذشته در مرحلۀ نهایی مناظرات 12 گروه از سراسر کشور حضور داشتند که این تعداد، امسال به 64 گروه رسید و رشد 5 برابری داشت. از منظر کیفی نیز شاهد رشد این دوره از مسابقات در پرتو حمایت دولت بودیم و پیامی که رئیس جمهور فقید در دورۀ قبل خطاب به این رویداد صادر کردند باعث دلگرمی دست اندر کاران و فعالان حاضر در مسابقات شد.
دکتر حسن فارسی، قائم مقام رئیس و معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی نیز در ادامه گفت: اگر به دنبال الگو و آداب گفت وگو و مناظره هستیم، باید به رفتار شهید آیت الله رئیسی در مناظرات رجوع کنیم چرا که افراد در مناظرات معمولا به دنبال کسب قدرت هستند اما رویکرد شهید جمهور حقیقت طلبی و روشنگری بود.
وی افزود: مناظره و گفت وگو با رویکرد حقیقت طلبی یک فضیلت است. اگر گفت وگویی شکل می‌گیرد باید برای کشف حقایق باشد چرا هدف جهاد دانشگاهی ترویج فرهنگ گفت و گو در راستای اجرای مطالبات رهبری است.
در بخش دیگر اختتامیه، دکتر سپهر خلجی، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت، ضمن تشکر از جهاد دانشگاهی برای برگزاری مناظرات دانشجویی عنوان کرد: این اقدام در راستای اجرای مطالبات رهبری است که باعث شکل‌گیری بستری برای گفت‌وگو می‌شود و بر نشاط دانشگاه که همواره مورد تأکید شهید جمهور بود، می‌افزاید.
دکتر عاطفه خادمی، رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور نیز به عنوان آخرین سخنران، برای احترام به حوصلۀ نسل جوان به طور خلاصه از دست اندرکاران برگزاری این مسابقه تقدیر کرد و مسابقات مناظرۀ دانشجویی را یک امکان دانست که کشور به آن خیلی نیاز دارد. 
وی با یادآوری ضرورت به کارگیری مهارت هایی که در فرایند مناظرات می آموزیم، در عمل و در اجتماع، به برگزار کنندگان پیشنهاد داد در اختتامیۀ این رویداد، بیانه ای خطاب به نامزدهای انتخاباتی صادر و بر نیاز به گفت و گوی سازنده تاکید کنند.
پس از ایراد این سخنان، دکتر خلجی، دکتر فارسی، دکتر کلانتر مهرجردی، دکتر منتظری و دکتر باصولی برای رونمایی از یک نوآوری در عرصۀ مناظرات روی صحنه رفتند و پوستر نخستین دوره از مسابقات بین المللی مناظره در معرض دید همگان قرار گرفت.
در بخش نهایی آیین اختتامیۀ دوازدهمین دوره از مسابقات ملی مناظرۀ دانشجویان ایران، تیم «سره» که اعضای آن را امیرحسین صحراییان، سیده فاطمه حسینی فخر، فاطمه مقیمیان و امیرحسین پالیزدار تشکیل می دادند به عنوان تیم چهارم، تیم «گمنام» متشکل از حسین یوسفی، ایلیا جلادتی، علی زراعت کار و محسن راست کار به عنوان تیم سوم، تیم «طلوع» شامل مسعود سامیان، حسین امام علی زاده، صدرالدین فقیه و دانیال موحد به عنوان تیم دوم و تیم «سخن» متشکل از محمد امین عامری، فاطمه حسن نژاد، محمد امین کشاورز حداد و مرضیه سیفی به عنوان قهرمان این دوره از مسابقات معرفی شدند.
همچنین در این مراسم از خانم شهبازی، نمایندۀ جهاد دانشگاهی واحد اردبیل، آقای نوری از جهاد دانشگاهی واحد سیستان و بلوچستان، آقای محمدی از جهاد دانشگاهی واحد صنعتی شریف، خانم سلطانی زاده از جهاد دانشگاهی سازمان دانشگاه تهران به عنوان واحدهایی که در ارتقای مسابقات نقش داشتند تقدیر شد.
دبیران اجرایی برتر شعب نیز به این ترتیب معرفی و تقدیر شدند: مجید برائمی از جهاد دانشگاهی یزد، امیررضا خرم دل از جهاد دانشگاهی فارس و رضا اسم خانی از جهاد دانشگاهی زنجان.
در بخش اخلاق، سرکار خانم‌ها  لیلا محبی، زهرا قاسمی، زینب صاحب کار و الهه میرآبادی اعضای گروه «تسنیم» از خراسان شمالی و آقای حسین سلطانیان، خانم‌ها بهاره نوری و زهرا شیرعلی پور اعضای گروه «ذوالفقار» از مازندران شایستۀ تقدیر شناخته و تیم «جامعه شناسی» کردستان شامل محمد متین ژاله، دانش نامداری، سید مهدی موسوی و مائده محمد برگزیده شدند.
جایزۀ سخنران شایستۀ تقدیر به هانیه یداللهی از گروه «مشکات» دانشگاه الزهرا اهدا شد و محمدامین عامری از گروه «سخن» دانشگاه تهران و ریحانه صابری از گروه «اوج» یزد نیز به عنوان سخنرانان برتر، انتخاب شدند.


نظر شما :