فراهم کردن بستر مناظره در جامعه یک ضرورت است

۲۶ خرداد ۱۴۰۳ | ۰۸:۵۶ کد : ۳۵۸۱ اخبار سازمان گفتگو، مناظره و آزاد اندیشی
فراهم کردن بستر مناظره در جامعه یک ضرورت است

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، فرماندار همدان در دیدار با دانشجویان شرکت کننده در دوازدهمین دوره مسابقه ملی مناظره دانشجویان ایران، اظهار داشت: مقوله گفتگو، جدال احسن و مفاهمه در قرآن کریم بسیار مورد توجه است‌.
 مسلم مخفی با بیان اینکه در بستر مناظره و بحث منطقی شرایط برای شناخت دقیق و انتخاب فراهم می‌شود، گفت: توجه به این مسئله یک ضرورت است. وی با بیان اینکه دانشگاه باید مرجعیت علمی خود را حفظ کند و راهنمای جامعه باشد، افزود: دانشگاه باید به سمتی حرکت کند که پاسخگوی نیاز روز جامعه در حوزه مسائل سیاسی اقتصادی و اجتماعی باشد.
 فرماندار همدان با اشاره به انتخابات پیش رو یادآور شد: در انتخابات اصل اول و مهم مشارکت مردم است چرا که انقلاب اسلامی برگرفته از آموزه‌های اسلامی، مردم محور است. وی در پایان سخنان خود از جهاد دانشگاهی به سبب برگزاری مسابقات مناظره قدردانی کرد. در دوازدهمین دوره مسابقه ملی مناظره، یک گروه دانشجویی از همدان حائز رتبه دوم کشوری و گروه دوم نیز شایسته تقدیر شدند. در این جلسه از دانشجویان شرکت کننده در مسابقات تقدیر به عمل آمد.
گفتنی است دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران از آبان‌ماه سال 1402  و با رقابت نزدیک به 900 گروه دانشجویی در سراسر کشور آغاز شد و پس از برگزاری مسابقات در سطح دانشگاهی و استانی، با رقابت 64  گروه دانشجویی چهار نفره در مرحلۀ کشوری در خردادماه 1403 به کار خود پایان داد.
 

کلید واژه ها: سازمان دانشجویان ایران جهاددانشگاهی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره استان همدان


نظر شما :