در قالب نوزدهمین دوره طرح ملی «ایران، مرز پرگهر»:

بازدید دانشجویان مهندسی برق از نیروگاه خورشیدی تابان پاسارگاد شهر دامغان

بازدید دانشجویان مهندسی برق از نیروگاه خورشیدی تابان پاسارگاد شهر دامغان

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، دانشجویان مهندسی برق دانشگاه علم و فرهنگ در قالب نوزدهمین دوره طرح ملی «ایران، مرز پرگهر» از نیروگاه خورشیدی تابان پاسارگاد در شهر دامغان به همت انجمن علمی – دانشجویی مهندسی برق، چهارشنبه ۳۰ خردادماه ۱۴۰۳ بازدید کردند.
این بازدید به سرپرستی و راهنمایی علمی و تخصصی دکتر راضیه‌السادات اخوت و دکتر محمد آراسته از استادان گروه مهندسی برق دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد و دانشجویان با نیروگاه‌های خورشیدی و عملکردهای آن آشنا شدند.
ارائه توضیحات از سوی مدیریت نیروگاه خورشیدی تابان پاسارگاد در خصوص تاریخچه، عملکرد و ظرفیت نیروگاه از بخش‌های دیگر این اردوی علمی و فرهنگی بود. در این اردو، دانشجویان از اتاق‌های کنترل، سیستم ربات اتوماتیک شستشوی پنل‌ها و اینورترها بازدید کردند.
 گفتنی است این نیروگاه در دوفاز ۲ و ۸ مگاواتی در یک زمین به مساحت ۲۰ هکتار احداث شده است که سالانه ۱۸ میلیون کیلووات‌ساعت به برق کشور اضافه می‌کند و با استفاده هم‌زمان از پنل‌های بایفیشیال و سامانه ردیاب خورشیدی در ماه‌های گرم سال، نسبت به نیروگاه‌های مشابه ۴۰درصد بیشتر انرژی تولید می‌کند.

کلید واژه ها: ایران مرز پرگهر سازمان دانشجویان ایران جهاددانشگاهی دانشگاه علم و فرهنگ نیروگاه خورشیدی تابان پاسارگاد


نظر شما :