توسعه همکاری سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی با موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)

توسعه همکاری سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی با موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، نشست مشترک «مرکز امام(ره)، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی» با «موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)» با حضور دکتر قاسمی معاون فرهنگی، هنری و ارتباطات مؤسسۀ تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)، دکتر کلانترمهرجردی معاون فرهنگی جهادانشگاهی، دکتر فریدزاده رئیس سازمان دانشجویان، دکتر هاشمی تروجنی رئیس اسبق مرکز امام(ره)، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی و سایر اعضای این سازمان، روز دوشنبه 2مهر 1403 در سالن شهید صبوری معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی برگزار شد.
در ابتدای جلسه دکتر فریدزاده ضمن خوش آمدگویی به میمهانان و ارائه توضیحاتی از پیشینه مرکز امام(ره)، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی و ماموریت و رسالت آن مرکز و خیر و برکاتی که در حوزه دانشجویی و دانشگاهی داشته و از لزوم توسعه روابط سازمان با موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) صحبت کرد. 
دکتر فریدزاده ادامه داد: برگزاری اردوها و آشنایی نسل جوان با مبانی اندیشه‌ای امام(ره) و انقلاب اسلامی از اهداف ما در دوره جدید فعالیت این مرکز خواهد بود و خوشبختانه  با رویکردی جدید طرح های این مرکز را از سر خواهیم گرفت. برای این جلسه نیز سه طرحنامه آماده شده است که پس از جمع بندی و با همکاری این موسسه در آینده نزدیک، وارد مرحله اجرایی خواهد شد. 
در ادامه دکتر قاسمی معاون فرهنگی، هنری و ارتباطات مؤسسۀ تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)  نیز ضمن قدردانی از فعالیت های سازمان دانشجویان گفت:  موسسه در واقع رویکرد ترویجی و تبلیغی برای خود، در پیش گرفته است. اما یکی از دغدغه هایی که در قامت موسسه داریم آن است که اندیشه امام درست به نسل جدید معرفی نمی‌شود. سوابق بسیار خوبی در ترویج اندیشه‌های امام بین دانشگاهیان و دانشجویان داریم. ایام کرونا بخش عظیمی از این ارتباطات را کم کرد و امروز به این نتیجه رسیده ایم که به واسطه سازمان دانشجویان با این ظرفیتی که در دانشگاه ها داریم ، اندیشه‌های انقلاب اسلامی را به نسل جدید که در شرایط متفاوتی نسبت به ما رشد کرده‌اند. معرفی کنیم. در این راستا اردوهای دانشجویی را از اواسط مهرماه با اولویت دانشجویان جدیدالورود پیش می‌بریم. 
دکتر هاشمی تروجنی نیز ضمن بیان اینکه کار، برای ما هم سخت است و هم شیرین، گفت: در این مرکز سعی کردیم اندیشه‌های مختلفی را حول محور امام و انقلاب اسلامی جمع کنیم و تعامل بین گفتمان‌های مختلف برقرار کردیم. این شرایط در طول مدتی که کار می‌کردیم انجام شده در حالیکه بودجه نداشتیم و با دست خالی کارهای بزرگی پیش می‌بردیم. مجموعه این مسائل با درایت و تلاش همکاران مرکز بدون هیچ تنش و مشکلی پیش می‌رفت. چرا این اتفاقات امروز نمی افتد؟ امروز اما در فصل جدید فعالیت های مرکز، برنامه‌های بسیار خوبی در نظر داریم از جمله از سرگیری جشنواره های ادبی و هنری، اردوها و برنامه‌های تولیدمحتوایی که ان‌شالله در کنار همکاران، مخلصانه حرکت‌های جدیدی از مرکز امام(ره)، ولایت فقیه و انقلاب  اسلامی و باهمکاری موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)  شکل بگیرد. 
دراین جلسه دکتر کلانتر مهرجردی معاون فرهنگی جهاددانشگاهی با تاکید بر اینکه فعالیت‌ها و برنامه‌های جهاددانشگاهی با کارهای برزمین مانده در حوزه‌‎های مختلف اقتصاد، سیاست، فرهنگ و... ظهور و بروز پیدا می‌کند، گفت: در موسسه بخشی از شرح وظایف آن با حوزه هم پوشانی داشته است. ما در جهاددانشگاهی، بحث اردویی و بحث کتاب را به عنوان دو عنصر شناس و شاخص فرهنگی می دانیم که سنگ بنای شروع فعالیت های فرهنگی در جهاددانشگاهی بوده است. ما در دوران اخیر یک کار بسیار خوبی شروع کرده‌ایم که نگاه جامعی به مساله امام، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی خواهدبود. چراکه یک بعد از  امام، شناخت اندیشه امام است. اما آنچه که امروز نیاز ضروری انقلاب است، شبکه مندی منظومه امام و سبک زندگی وی، خانواده امام و معیارهای اندیشه ای ایشان است. 
پس از ارائه نظرات مختلف مقرر شد، با توافق طرفین طرح ها و برنامه هایی در سال تحصیلی جدید توسط این مرکز و با همکاری موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) برگزار شود که رویداد علمی-فرهنگی روح الله، اردوی دو روزه از جماران تا خمین، هفتمین جشنواره هنری - ادبی طریق جاوید در دو بخش ادبی(شعر کلاسیک و نو) و هنری (خطاطی(نستعلیق و معلی))، تایپوگرافی(لوگوتایپ) و نقاشی خط، برگزاری 5 نشست تخصصی با محوریت امام خمینی(ره)، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی و اردوی آموزشی- فرهنگی منطقه ای "طریق جاوید" بخشی از برنامه های پیشنهادی پیش رو می‌باشد.


 

کلید واژه ها: مرکز امام و انقلاب موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) جهاددانشگاهی سازمان دانشجویان ایران طریق جاوید


نظر شما :