دکتر فارسی قائم مقام رییس جهاددانشگاهی:

سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی، خط مقدم فعالیت های فرهنگی- اجتماعی جهاددانشگاهی است

سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی، خط مقدم فعالیت های فرهنگی- اجتماعی جهاددانشگاهی است

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، همزمان با بیست وششمین سالگرد تاسیس سازمان دانشجویان ایران، اعضای این سازمان با قائم مقام رییس جهاددانشگاهی دیدار کردند. 
در این دیدار که در دفتر مرکزی جهاددانشگاهی برگزار شد، ابتدا دکتر فریدزاده رییس سازمان دانشجویان ایران، ضمن تسلیت شهادت رزمندگان جبهه مقاومت بخصوص سیدالشهدای مقاومت شهید حسن نصرالله و تبریک بابت نمایش اقتدار نظام اسلامی و جبهه مقاومت در عملیات وعده صادق و همچنین تبریک به مناسبت سالگرد تاسیس سازمان دانشجویان ایران، گفت: از همان ابتدای تاسیس، ماموریت سازمان ایجاد پل ارتباطی مابین جهاددانشگاهی، دانشگاه و دانشجویان، معرفی فعالیت‌های جهاددانشگاهی در دانشگاه ها و در نهایت فراهم سازی بستری برای ورود دانشجویان به زیست بوم علمی- فرهنگی  بوده است که خوشبختانه در این مسیر با وجود فراز و نشیب ها توانسته است این ماموریت را با توجه به امکانات و اعتباراتی در اختیار داشته، به نحو نسبتاً مطلوبی به انجام رساند.
وی ضمن اشاره به این که سازمان دانشجویان ایران همواره "فرزند زمان خود" بوده است، بیان کرد: ویژگی بارز سازمان دانشجویان همواره انجام فعالیت های نوآورانه هست. ما تلاش کرده‌ایم در برنامه‌های گذشته، در طراحی‌های گذشته هرچند که موفق و گزین هم بوده‌اند، باقی نمانیم و فعالیت‌های جدید متناسب با جامعه دانشگاهی طراحی و اجرا کنیم. 
فریدزاده گفت: خوشبختانه در سال‌تحصیلی جدید، برای اولین بار 9 طرح هماهنگ را اجرا خواهیم کرد و امیدواریم به لحاظ کیفی همچون گذشته بتوانیم در سطح دانشگاه های کشور و با کمک شعب این سازمان، معرف فعالیت های نوآورانه جهاددانشگاهی در حوزه فرهنگی باشیم. علاوه بر برنامه‌های گذشته، طراحی اردوهای جدید، شناخت واقعیت های نظام سلطه، اولین دوره مسابقات مناظرات بین المللی، نمونه ای از فعالیت های جدید این سازمان برای سال‌تحصیلی امسال خواهد بود.
در ادامه این جلسه دکتر فارسی قائم مقام رییس و معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی، ضمن تسلیت شهادت شهید سید حسن نصرالله و تبریک سالروز تاسیس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی، گفت: 
سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی خط مقدم فعالیت های فرهنگی- اجتماعی جهاددانشگاهی است و باید توسط مجموعه جهاددانشگاهی در سراسر کشور مورد اعتماد و حمایت قرار گیرد، چراکه زحمات زیادی کشیده می شود تا دانشجویی بتواند از طریق این سازمان با جهاددانشگاهی ارتباط بگیرد و چه در جهاد بماند یا نه، به عنوان سرمایه اجتماعی هر جا اسم جهاددانشگاهی را شنید، به این تجربه خود افتخار کند؛ ولی متاسفانه گاهاً با کم لطفی هایی برعکس این موضوع اتفاق می افتد. به مناسبت سالروز تاسیس این سازمان، نشست مجازی با حضور روسای واحدهای جهاددانشگاهی در سراسر کشور، مشخصا با موضوع سازمان دانشجویان ایران برگزار خواهیم کرد و مشکلات، حمایت‌ها و سایر کارهای لازم برای پیشبرد برنامه های شعب سازمان دانشجویان در سراسر کشور را بررسی کرده و جمع بندی های لازم را انجام خواهیم داد.
وی ضمن اشاره به ادغام مراکز «گردشگری علمی - فرهنگی دانشجویان» و «امام، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی » در سازمان دانشجویان ادامه داد: با این نگاه به این ادغام نگاه می‌کنم که دوستانی که آن را شکل دادند، باید زمینه‌های آن را فراهم می‌کردند تا جهشی برای ساختار سازمان دانشجویان ایجاد می‌کردند که باعث ارتقای جایگاه آن به عنوان قلب تپندة جهاددانشگاهی در تعامل با دانشجو و دانشگاه می‌شد. لذا مسائلی که بعد از آن به وجود آمده است، نتوانسته این دیدگاه را به لحاظ ساختاری و حمایتی تأیید کند. 
دکتر فارسی با اشاره به مناظرات دانشجویی به عنوان نمونه‌ای از برنامه‌های موفق و فاخر فرهنگی جهاددانشگاهی در سراسر کشور گفت: ما در سال جدید برای برگزاری با کیفیت‌تر این مسابقات، امکانات و توانمندی‌های جهاددانشگاهی را بسیج خواهیم کرد تا بتوانیم کاستی‌ها را برطرف کنیم.
وی ادامه داد: انتظار از سازمان دانشجویان بسیار بالا هست و با وجود موانع، باید این تحقق یابد. در ساختار جهاددانشگاهی ما جایی غیر از سازمان دانشجویان نداریم که امکان مواجهه روزانه و لحظه‌ای با دانشجو را داشته باشیم و اگر این نقطه را تقویت نکنیم با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهیم شد، چرا که همواره جهاددانشگاهی به دنبال اثر بخشی و اثرپذیری از دانشجو بوده است تا بتواند از این قشر استفاده کند. در واقع باید ملجأ و پناهگاهی وجود داشته باشد تا دانشجو بتواند ایده های خود را مطرح کند و آن را تا مرحلة اجرایی شدن، پرورش دهد. 
همچنین در این نشست، اعضای سازمان دانشجویان نیز به بیان نظرات خود پرداختند و مسائل، موارد و حمایت های مورد انتظار خود از جهاددانشگاهی را بیان کردند.

مشاهده گزارش تصویری

کلید واژه ها: بیست و ششمین سالگرد تاسیس سازمان دانشجویان سازمان دانشجویان ایران جهاددانشگاهی دکتر فارسی مرکز گردشگری


نظر شما :