شبکه مسئولیت اجتماعی دانشجویان تشکیل می‌شود

۱۲ آبان ۱۳۹۹ | ۱۰:۵۸ کد : ۱۹۵۶ اسلایدر مشارکت اجتماعی دانشجویان
سرپرست سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی، از تشکیل شبکۀ ملی مسئولیت اجتماعی دانشجویان (مهستان) خبر داد.
شبکه مسئولیت اجتماعی دانشجویان تشکیل می‌شود

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، مهدی عباسی گفت: این شبکۀ دانشجویی با رویکرد تخصص‌محور، مطالبه‌گرا و کاربردی به حوزۀ فعالیت‌های دانشجویی، در نظر دارد مجموعه‌ای از دانشجویان را در قالب کارگروه‌های تخصصی، پیرامون واکاوی چالش‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و… کشور سازمان‌دهی کند.
عباسی افزود: این شبکه که در دو سطح ملی و منطقه‌ای فعالیت خود را آغاز کرده است، در قالب کارگروه‌های تخصصی به شناسایی مشکلات و مسائل کشور و ارائۀ راهکارهایی برای حل آنها می‌پردازد. همچنین بررسی سیاست‌گذاری‌های حوزه‌های مختلف اجرایی و نگاه انتقادی، حل مسئله و سازنده به چالش‌ها از کارکردهای این شبکۀ دانشجویی است.
وی خاطرنشان کرد: محدودیت‌های اجتماعی ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا، تعطیلی و انفعال فعالیت‌های دانشجویی از یک طرف و از طرف دیگر نیاز کشور به پرورش دانشجویان متخصص و توانمندسازی آنان، ما را بر آن داشت تا با تشکیل شبکۀ ملی مهستان قدمی در این راه برداریم. سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی با درک لزوم بازنگری در نقش و کارکرد خود، تصمیم به ایجاد چنین بستری گرفته است.
سرپرست سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی با اشاره به اهمیت توجه و تقویت امر مسئولیت‌پذیری اجتماعی در دانشجویان افزود: دانشجویان سرمایه انسانی کشور هستند. آنها نیروهای جوان، متخصص و مطالبه‌گری هستند که تلاش می‌کنند به آگاهی و فهم عمیق از مفاهیم و مسائل جامعه دست پیدا کنند، به شناخت و گفت‌وگو پیرامون مسئله می‌پردازند و به‌عنوان یک گروه بیناقشری، طبقات مختلف جامعه را به هم پیوند می‌دهند و نیازهای جامعه را کانالیزه و در قالب راهکار و حل مسئله به نهادهای اجرایی منتقل می‌کنند.
وی تأکید کرد: در اولین گام برای تحقق این مهم، از همۀ دانشجویان و گروه‌های دانشجویی در مقاطع و رشته‌های تحصیلی مختلف دعوت به عمل می‌آید تا با حضور در این شبکه، گامی نو در جهت تقویت نقش و جایگاه دانشجویان در عرصۀ تصمیم‌گیری کشور داشته باشند.
عباسی افزود: در همین راستا جهاددانشگاهی آمادگی کامل خود را جهت پیشبرد اهداف شبکه اعلام کرده است و امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی گام‌های استواری در این راه برداریم.
 

کلید واژه ها: مشارکت اجتماعی


نظر شما :