پایان مرحله استانی مناظره دانشجویی قم

۳۰ آذر ۱۳۹۹ | ۱۱:۵۸ کد : ۲۱۳۸ گفتگو، مناظره و آزاد اندیشی
مرحله استانی نهمین دوره مسابقات مناطره دانشجویان ایران با پیروزی گروه مصادره به مطلوب به پایان رسید.
پایان مرحله استانی مناظره دانشجویی قم

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، مسابقه نهایی نهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان ایران در مرحله استانی با گزاره علت اصلی کاهش تمایل به ازدواج، مشکلات اقتصادی است بین دو گروه ققنوس و مصادره به مطلوب از دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد.
در این مناظره گروه "ققنوس" که به عنوان گروه موافق در این مناظره حضور پیدا کرده بود با تاکید بر میزان افزایش تورم و کاهش آمار ازدواج به دفاع از این گزاره پرداخت.
در مقابل گروه "مصادره به مطلوب" به عنوان گروه مخالف با بیان اینکه فشار مدرنیته در جامعه ایرانی سبب تغیر نگرش جوانان به ازدواج شده است و اقتصاد نقشی پوششی برای عدم ازدواج دارد به مخالفت با این گزاره پرداخت.
در ادامه گروه ققنوس به مسئله مشکلات اقتصادی در فرزندآوری و کاهش جمعیت پرداخت که گروه مقابل با بیان اینکه خانواده های ثروتمند نیزتمایلی به فرزندآوری ندارند با این نظریه مخالفت کرد و عوامل ساختاری، هنجاری و… را عامل کاهش آمار ازدواج و فرزندآوری دانست.
در پایان این مناظره، گروه مصادره به مطلوب با کسب ۸۹ امتیاز توانست از سد گروه ققنوس که موفق به کسب ۷۹ امتیاز شده بود عبور و به مسابقات منطقه ای راه پیدا کند.
 

کلید واژه ها: نهمین دوره مناظره


نظر شما :