توسعه گفتمان استدلال‌محور در بستر رقابتی علمی

۱۶ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۰:۴۷ کد : ۲۲۳۶ گفتگو، مناظره و آزاد اندیشی
مدیر اجرایی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی استان گلستان با اشاره به اینکه مسابقات مناظرات دانشجویی به عنوان یکی از بسترهای توسعه کرسی‌های آزاداندیشی بعد از چندین سال مجدداً در استان گلستان اجرایی شد، گفت: تلاش ما این بود در کنار ایجاد یک رقابت علمی به تقویت بنیه استدلالی، مطالعه و فراگرفتن آداب گفت و گو و مناظره در دانشجویان نیز کمک کنیم.
توسعه گفتمان استدلال‌محور در بستر رقابتی علمی

علیرضا سعیدی با بیان اینکه برگزاری این رقابت‌ها بدون تردید می‌تواند به افزایش تعامل میان دانشجویان با نگاه‌ها، نظرات و ایدئولوژی‌های متفاوت کمک کند، افزود: ما وظیفه داریم بستر گفت و گوی صمیمانه و استدلال محور را که برگرفته از مطالعه و فهم دقیق مبانی فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، علمی و … باشد برای دانشجویان فراهم کنیم.
مدیر سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی استان گلستان با تاکید بر اینکه بدون شک تداوم این برنامه‌ها و توسعه کرسی‌های آزاداندیشی می‌تواند به رشد و توسعه استان نیز کمک کند، ادامه داد: برای پیشرفت و آبادانی استان گلستان نیازمند بهره‌مندی از ظرفیت همه جوانان عزیز با سلایق مختلف هستیم که باید با ایجاد فضای گفتمان و مناظرات علمی بستر را برای طراحی و برنامه‌ریزی بر محور توسعه هموار کنیم.
سعیدی با اشاره به برگزاری مسابقات مناظرات ملی دانشجویان در استان گلستان در دو مرحله مقدماتی و نهایی، خاطرنشان کرد: در مرحله مقدماتی این مسابقات چهار تیم در قالب دو گروه مناظره به رقابت پرداختند که نهایتاً تیم‌های دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی گرگان به مرحله نهایی رسیدند.
وی با بیان اینکه در مرحله نهایی دو گروه با محوریت گزاره‌ای با عنوان «نگاه اقتصادی به فرهنگ، آن را به ابتذال می‌کشاند» به رقابت پرداختند، تصریح کرد: در این مرحله سه داور عضو هیئت علمی دانشگاه در حوزه‌های مختلف محتوایی، فنی، زبان بدن، ادبیات، اصول مذاکره، استدلال، منابع علمی و… شرکت‌کنندگان را ارزیابی کردند.
مدیر سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی استان گلستان با بیان اینکه با نظر داوران تیم دانشگاه علوم پزشکی با کسب امتیاز ۸۶ در برابر ۸۲ امتیاز تیم نسل سوم از دانشگاه آزاد اسلامی گرگان موفق به کسب عنوان قهرمانی شد، اضافه کرد: ضمن راهیابی تیم قهرمان به مسابقات ملی، از سوی برگزار‌کنندگان این مسابقات جوایزی نیز به نفرات تیم دانشگاه علوم پزشکی اهدا شد.


نظر شما :