همزمان با ایام ولادت حضرت علی (ع)؛

برگزاری مسابقه دانشجویی «راه و رسم علوی»

۲۸ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۳:۱۴ کد : ۲۲۵۲ حسینیه مجازی دانشجویان ایران
مسابقه دانشجویی «راه و رسم علوی» با محوریت کتاب با محوریت کتاب «جاذبه و دافعه علی (ع)» وشته «شهید استاد مرتضی مطهری» به همت حسینیه مجازی دانشجویان ایران سازمان دانشجویان برگزار می‌شود.
برگزاری مسابقه دانشجویی «راه و رسم علوی»

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، مجموعۀ جاذبه و دافعه علی علیه‌السلام، شامل چهار سخنرانی از استاد شهید مطهری در سال ۱۳۴۶ شمسی است که در حسینیه ارشاد صورت گرفته و مشتمل بر یک مقدمه و دو بخش است.
شخصیت عظیم و گسترده امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام وسیع‌تر و متنوع‌تر از این است که یک فرد بتواند در همه جوانب و نواحی آن وارد شود و توسن اندیشه را به جولان آورد. برای یک فرد، حداکثری که میسر است این است که یک یا چند ناحیه معین و محدود را برای مطالعه و بررسی انتخاب کند و به همان قناعت ورزد. یکی از جوانب و نواحی وجود این شخصیت عظیم، ناحیه تأثیر او بر روی انسان‌ها به شکل مثبت یا منفی است و به عبارت دیگر «جاذبه و دافعه» نیرومند اوست که هنوز هم نقش فعال خود را ایفا می‌نماید و در این کتاب درباره‌اش گفت و گو شده است. شخصیت افراد از نظر عکس‌العمل سازی در روح‌ها و جان‌ها یکسان نیست.

در قالب مسابقه راه و رسم علوی، از سه‌شنبه ۲۸ بهمن ماه تا ۷ اسفند ماه مصادف با ولادت حضرت علی (ع)، طی ۱۰ شب، هرشب ساعت ۲۲ بخشی از مطالب کتاب جاذبه و دافعه علی (ع) مرور و یک سوال مطرح می‌شود و از میان کسانی که به این سوالات پاسخ صحیح داده باشند، هر روز به یک دانشجو جایزه نقدی اهدا می‌شود.
دانشجویان جهت شرکت در مسابقه راه و رسم فاطمی می‌توانند به صفحه اینستاگرام سازمان دانشجویان مراجعه کنند.

 


نظر شما :