آغاز دهمین ماراتن مسابقات ملی مناظرات دانشجویان ایران

۰۵ تیر ۱۴۰۰ | ۱۰:۵۱ کد : ۲۴۹۸ گفتگو، مناظره و آزاد اندیشی اسلایدر
رئیس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی با اعلام آغاز دهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان ایران در استان‌ها گفت: در صورت انجام واکسیناسیون دانشجویان و بازگشایی دانشگاه‌ها، آماده برگزاری مرحله منطقه‌ای و کشوری این دوره از مسابقات به‌صورت حضوری هستیم.
آغاز دهمین ماراتن مسابقات ملی مناظرات دانشجویان ایران

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، مهدی عباسی با تاکید بر اینکه مناظرات دانشجویی بر پایه تحقیق، پژوهش و جمع آوری اطلاعات بوده و موجب تقویت کارگروهی و جمعی می‌شود، خاطرنشان کرد: در شیوه برگزاری مناظرات دانشجویی، احترام، اجازه پرسش، خوب‌گوش‌کردن و دوری از تعصب، رعایت انصاف و عدالت و فرصت دادن به طرف مقابل، همواره مورد توجه بوده و سعی شده است این مسابقات به نحوی برگزار شود که یک بازی برد-برد باشد و هر شرکت‌کننده فارغ از امتیازی که کسب می‌کند یک تاثیر عمیق اخلاقی را شاهد باشد.
رئیس سازمان دانشجویان با تأکید بر اینکه براساس شعار همیشگی مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران، این مسابقات همواره فرصتی برای یادگیری بوده است، افزود: در این مسابقات، دانشجویان می‌آموزند که قدرت تحمل دیدگاه مخالف را داشته باشند، اصول یک بحث منطقی، عقلانی و مبتنی بر استدلال را فرامی‌گیرند، و می‌آموزند که چگونه در عین رعایت اخلاق و پرهیز از توهین به مخالف، و احترام به آرا و نظرات مخالف، دیدگاه خود را پیش ببرند.
به گفته عباسی، این مسابقات اطلاعات و آگاهی دانشجویان را درخصوص مسائل و موضوعات مختلف جامعه تقویت می‌کند و در عین حال، پایبندی به قوانین و مقررات را در عین رعایت اخلاق و احترام به دانشجویان می‌آموزد.
عباسی افزود: یکی از اهداف مسابقات مناظره، آزمودن توان منطقی دانشجویان در اقامه استدلال و اقناع مخاطب است.
رئیس سازمان دانشجویان گفت: مسابقات مناظره دانشجویان ایران فرصتی برای تقویت فضای آزاداندیشی مورد تأکید مقام معظم رهبری است.
عباسی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری سال‌هاست بر ضرورت توسعه و تقویت گفتگو و آزاداندیشی در دانشگاه‌ها تأکید می‌کنند، افزود: مسابقات مناظره تمرینی موثر در مقیاسی کلان، و در سطحی ملی برای آزاداندیشی است و شاید اصلی‌ترین کارکرد این مسابقات، تقویت فضای آزاداندیشی در سطح جامعه، به ویژه دانشگاه‌ها باشد.
به گفته عباسی، مسابقات ملی مناظرات دانشجویان ایران به صورت یک لیگ کشوری و در سطوح مختلف دانشگاهی، استانی، منطقه‌ای و ملی برگزار می‌شود.
نهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان ایران، سال گذشته با حضور ۲۶۲ تیم و ۲۵۰ مسابقه به صورت مجازی برگزار شد و هم اکنون دهمین دوره مسابقات مناظره در شعب سازمان دانشجویان در سراسر کشور آغاز و در سه مرحله استانی، منطقه‌ای و کشوری میزبان تیم‌های دانشجویی خواهد بود.
 

 

‌‌‌‌‌‌

کلید واژه ها: مناظره دهم


نظر شما :