برگزاری کرسی آزاد اندیشی «مقابله با کرونا» در گلستان

۰۹ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۴ کد : ۲۶۱۷ شُعَب سازمان دانشجویان
کرسی آزاد اندیشی با موضوع "مقابله با کرونا؛ چالش‌ها و راهکارها" به همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی گلستان و دانشگاه علوم پزشکی استان امروز دوشنبه ۸ شهریورماه به‌صورت مجازی در گرگان برگزار شد.

صادقعلی عظیمی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گلستان در ابتدای این کرسی آزاد اندیشی اظهار کرد: در مدیریت کرونا موضوع پیشگیری، اندوخته‌های علمی و مداخله و درمان ضروری است و اگر به هر کدام از آنها پرداخته نشود، به نتیجه مناسب نخواهیم رسید.
وی گفت: اقداماتی که در هر یک از این بخش‌ها انجام می‌دهیم به یک چالش تبدیل شده و نیاز است که به آنها پرداخته شود.
ابراهیم شهبازی، سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان نیز در این کرسی آزاد اندیشی، گفت: فرهنگ مواجهه با ویروس کرونا به‌درستی نهادینه نشده و این ویروس به‌عنوان یک پدیده اجتماعی، گَپی در جامعه ایجاد کرده است.
وی بیان کرد: بسیاری از اختراعات و نوآوری‌های بزرگ بشر در چالش‌ها شکل‌گرفته و می‌توان از چالش به وجود آمده پس از شیوع کرونا نیز در جهت نوآوری‌های جدید استفاده کرد.
سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان با اشاره به برگزاری این کرسی آزاد اندیشی، گفت: این برنامه‌ها می‌تواند در قالب مناظرات دانشجویی جهاد دانشگاهی ادامه پیدا کند.
شهبازی تأکید کرد: اگر به شفافیت بیشتری برسیم می‌توانیم استرس و سردرگمی جامعه را در رابطه با این بیماری کم کنیم.
در ادامه دکتر «علیجان تبرایی» رئیس انجمن ویروس شناسی ایران به ارائه سخنرانی در خصوص تغییرات ویروس و واکسن کرونا، «محمد دادجو» متخصص داخلی به سخنرانی در خصوص بررسی چالش‌های بالینی کرونا و راهکارهای آن، دکتر «محسن جلالی» عضو هیئت علمی دانشگاه گلستان به سخنرانی در خصوص تأثیرات روانی اجتماعی کرونا بر خانواده و دکتر «محسن عین علی» دکتری خط مشی گذاری به سخنرانی در خصوص چالش‌های حکمرانی در مواجه با همه‌گیری ویروس کرونا پرداختند.
در پایان نیز دانشجویان سؤالات خود را مطرح کردند و سخنرانان به آنها پاسخ دادند.
 


نظر شما :