باشگاه دانشجویان حامی محیط زیست و منابع طبیعی برگزار می‌کند:

آب ژرف؛ از خیال تا واقعیت

نشست های علمی- ترویجی
۰۴ مهر ۱۴۰۰ | ۱۶:۱۱ کد : ۲۶۳۵ نشست‌های علمی - ترویجی
برای استفاده از آب‌های ژرف در سیستان و بلوچستان اعتبارات قابل‌ توجهی سرمایه‌گذاری شده است و در حال حاضر یکی از گزینه های تامین آب در این استان می باشد. دولت سیزدهم نیز در وعده های خود به این گزینه به منظور حل بحران آب اشاره کرده است.
آب ژرف؛ از خیال تا واقعیت

آب‌های ژرف به‌عنوان بخشی از منابع استراتژیک آب زیرزمینی کشورها محسوب می شوند. در سال‌های اخیر مناطق مختلف دنیا با بحران کم آبی مواجه شده اند از این رو توجه ها به سمت استخراج از این منابع آبی جلب شده است. آب های ژرف عمدتاً آب های تجدیدناپذیر به شمار میروند زیرا مانند آبخوان های عادی نیستند که هر سال با بارش باران حجم آنها اضافه شود. از سویی دیگر اطلاعات کافی درباره منابع آب ژرف و اثرات اقتصادی و محیط زیستی برداشت از این منابع وجود ندارد.

در ایران نیز در سال ۹۶ پس از مدت ها بحث و بررسی موضوع استخراج و برداشت از این منابع آبی به تصویب هیئت دولت رسید اما اطلاعات روشن و گزارش کاملی از این فعالیت ها ارائه نشده است. در حال حاضر دو مطالعه با عناوین پهنه بندی مناطق مستعد آب ژرف کشور و اکتشاف منابع آب ژرف سیستان در حال انجام است.
سومین نشست از سلسه نشست‌های تخصصی مدیریت بحران آب در ایران با عنوان آب ژرف؛ از خیال تا واقعیت با حضور دکتر حمید سرخیل، دانشیار و عضو هیات علمی دانشکده علوم زمین دانشگاه خوارزمی و کارشناس حوزه زمین شناسی تحت الارضی و محیط زیست، دکتر رضا حاجی کریم، عضو هئیت مدیره فدراسیون صنعت آب ایران، دکتر محسن موسوی، دکترای تاسیسات آبی و فعال آب و محیط زیست و مهندس ناصر خلقی، کارشناس ارشد مهندسی منابع آب و متخصص حفاری و پمپاژ چاه¬های عمیق و کارستی چهارشنبه ۷ مهر ماه ساعت ۱۷ به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.
شرکت در این وبینار رایگان بوده و علاقه مندان جهت حضور میتوانند از طریق لینک ثبت نام اقدام نمایند.

کلید واژه ها: آب ژرف


نظر شما :