مدیر مرکز گردشگری علمی – فرهنگی دانشجویان:

پانزدهمین جشنواره ملی خلیج‌فارس کلید خورد

مدیر مرکز گردشگری علمی – فرهنگی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی از آغاز پانزدهمین جشنواره ملی خلیج‌فارس با برپایی مجموعه‌رویدادهای مرتبط با خلیج‌فارس خبر داد.
پانزدهمین جشنواره ملی خلیج‌فارس کلید خورد

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان رحیم یعقوب زاده با اعلام این خبر گفت: پانزدهمین دوره با برپایی رویدادهای مرتبط با این حوزه از جمله همایش علمی و نشست‌های تخصصی، مراسم تجلیل از نامداران و مفاخر خلیج‌فارس، برپایی نمایشگاه‌های کتاب، اسناد و نقشه‌های خلیج‌فارس، فراخوان ایده‌های برتر با موضوع خلیج‌فارس و ده‌ها رویداد مرتبط دیگر در سطح کشور برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه خلیج‌فارس، از دیرباز در ابعاد گوناگون به‌عنوان مزیت و اولویت در سطح ملی، منطقه‌ای و نیز بین‌المللی مطرح بوده است، اذعان داشت: این آبراهه برای ایرانیان به‌مثابه داشتة تاریخی و هویتی است؛ از این‌رو شایسته است در کنار تجزیه‌وتحلیل مزیت‌های خلیج‌فارس در مجامع علمی، اقدامات متعددی در جهت پاسداشت نام خلیج‌فارس انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: باتوجه به مسائل روز خلیج‌فارس و حساسیت بیش از پیش این منطقه، دبیرخانه جشنواره سعی خواهد کرد با همکاری پژوهشگران حوزه‌های مختلف مطالعات خلیج‌فارس نظیر تاریخ و فرهنگ، انرژی، محیط‌زیست، علوم سیاسی و اجتماعی، گردشگری و … به شیوه مستند به مقابله با تحریف نام تاریخی خلیج‌فارس بپردازد و مزیت‌های بی‌شمار اقتصادی، فرهنگی، تجاری، گردشگری و راهبردی خلیج‌فارس را معرفی کند.

وی افزود: رویدادهای این جشنواره توسط مرکز گردشگری علمی – فرهنگی دانشجویان ایران با همکاری برخی از واحدهای جهاددانشگاهی از اواخر مهرماه سال ۱۴۰۰ آغاز و اختتامیه آن همزمان با روز ملی خلیج فارس در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.
مرکز گردشگری علمی – فرهنگی دانشجویان از سال ۱۳۸۴ چهارده دوره همایش ملی خلیج‌فارس را در پیوند با پاسداشت نام خلیج‌فارس و بیان مزیت‌های تاریخی، راهبردی، سیاسی، گردشگری و اقتصادی خلیج‌فارس در استان‌های حاشیه خلیج‌فارس و همچنین تهران برگزار کرده است.

 

‌‌‌

کلید واژه ها: پانزدهمین همایش خلیج فارس


نظر شما :