یادگیری زبان‌های خارجی در دوران دانشجویی، مهارتی کاربردی

۱۰ آبان ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۹ کد : ۲۶۷۶ دانستنی‌های دانشجویی
یادگیری زبان‌های خارجه یک نوع مهارت است، چه خوب است در دوران دانشجویی در کنار درس و تحصیل دانشگاهی، سعی کنید این فرصتی که در دوران دانشجویی در اختیار دارید، را به بهترین نحو استفاده کنید. شما با آموختن زبان‌های متنوع می‌توانید از مطالب علمی مختلفی که تألیف شده بهره ببرید. ما در ادامه این مقاله به تعدادی از زبان‌های مختلف و پرکاربرد می‌پردازیم.

زبان انگلیسی
زبان انگلیسی که اساس تمام زبان‌های بین المللی است و اکثر مردم جهان با آن آشنایی دارند، بیش از ۵۵ درصد مطالبی که بر روی سایت‌ها قرار دارد متعلق به زبان انگلیسی است.


زبان چینی
این زبان جمعیت بسیار زیادی را در بر می‌گیرد. علاوه بر چین در کشورهایی مانند مالزی، تایوان، سنگاپور، اندونزی و تایلند هم با این زبان صحبت می‌کنند. همچنین چین یکی از کشورهای برتر اقتصادی جهان است. شما با آموختن این زبان با تاریخ و فرهنگ چین که یکی از غنی‌ترین و قدیمی ترین فرهنگ‌ها در جهان است آشنا می‌شوید. با مطالعه‌ی رمان‌ها، اشعار و زندگینامه‌های بزرگان کشور چین، می‌توانید درک بیشتری از این زبان داشته باشید.


زبان اسپانیایی
این زبان جزو زبان‌های رسمی ۲۰ کشور است و بعد از زبان چینی و انگلیسی، زبان اسپانیایی، بیشترین جمعیت را دارا است که بیش از ۴۰۰ میلیون نفر در جهان به این زبان تکلم دارند.


زبان عربی
زبان عربی، زبان رسمی ۲۳ کشور است و کشورمان ایران با اکثر کشورهای عربی همسایه است. ما چه به صورت زیارتی و سیاحتی و چه به صورت معاملات تجاری و اقتصادی در ارتباط هستیم. که همین امر مستلزم یادگیری زبان عربی است.


زبان فرانسوی
زبان فرانسوی، زبان رسمی ۲۹ کشور است و بیش از ۲۲۰ میلیون نفر با این زبان صحبت می‌کنند. شما با یادگیری این زبان با دنیای مد، هنر و معماری آشنا می‌شوید.


زبان روسی
حدود ۱۵۰ میلیون نفر در جهان، زبان مادری شأن روسی است و همچنین در حدود ۲۵۰ میلیون نفر در دنیا به این زبان صحبت می‌کنند. در حال حاضر شماری از فرصت‌های اقتصادی در روسیه، اروپای شرقی و آسیای میانه وجود دارد. کشور خودمان، ایران نیز روابط گسترده‌ای با کشور روسیه دارد.


زبان آلمانی
حدود ۱۰۰ میلیون نفر با زبان آلمانی صحبت می‌کنند و زبان آلمانی، زبان رسمی شش کشور اروپا است و بیشترین زبانی که در اروپا صحبت می‌کنند زبان آلمانی می‌باشد. یکی از دلایل یادگیری این زبان، جایگاه علمی آن است. این زبان، زبان دوم در مرکز و اروپای شرقی است. شما با یادگیری زبان آلمانی می‌توانید در حوزه صنعت گردشگری و توریسم فعالیت کنید و سهم بزرگی در این صنعت در بر بگیرید.


زبان ایتالیایی
این زبان متعلق به کشور ایتالیا است. شما با آموختن این زبان پا به دنیای موسیقی، نقاشی، طراحی لباس خواهید گذاشت. شما با داشتن دانش زبان ایتالیایی می‌توانید با طراحان بزرگ مد و لباس آشنا شوید و برندهای مطرح در جهان که فعالان صنعت مد و پوشاک هستند، در آنجا فعالیت می‌کنند.


زبان ژاپنی
حدود ۱۳۰ میلیون نفر با این زبان سخن می‌گویند. همان طور که شما می‌دانید ژاپن در بخش صنایع یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا است. آنها بزرگترین صنعت تکنولوژی، صنعت ماشین آلات و همچنین صنایع دیگر هم، در بر دارند. شما با آموختن این زبان می‌توانید وارد این صنعت‌ها شوید.


زبان کره‌ای
کشور کره جنوبی یکی از کشورهای مدرن است. شما با دانش زبان کره‌ای می‌توانید در زمینه‌ی تجارت، اقتصاد، گردشگری و روابط بین المللی فعالیت کنید. مردم کره با زبان انگلیسی با شما صحبت نمی‌کنند، پس شما باید زبان کره‌ای را فرا بگیرید.


سخن آخر
شما با یادگیری زبان جدید می‌توانید رشد ذهن تان را تقویت کنید. شما در زمانی که مشغول به یادگیری زبان جدید هستید مغز شما به طور مداوم فعال و سالم می‌ماند. علاوه بر اینکه باعث بهبود ذهن می‌شود، اما امروزه جهان به سمتی پیش می‌رود که هر فرد ملزم به یادگیری دو یا سه زبان است تا به کار و فعالیت‌های تجاری و بین المللی بپردازید. شما با مطالعه‌ی کتاب‌ها و مقاله‌های متفاوتی که با زبان‌های دیگر تألیف شده می‌توانید ایده‌های نو و طرح‌های جدیدی بدست آورید.
شما می‌توانید براساس علاقه، کار، تحصیل و به هر دلیل دیگری زبان‌های متفاوتی را یاد بگیرید. آینده رو به سوی افرادی است که مسلط به چند زبان هستند و به این افراد بها داده خواهد شد و هر چه زبان‌های بیشتری بلد باشید دنیای شما بزرگ‌تر می‌شود و به فرصت‌های بیشتری دست پیدا می‌کنید.
شما با فراگرفتن زبان‌های مختلف، می‌توانید به درک عمیقی از فرهنگ و دریچه‌ای از تمدن کشورها پی ببرید.


نویسنده: پریسا مهرآسانیا دانشجوی مقطع کاردانی رشته مدیریت کسب و کار مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی بندرعباس و عضو سازمان دانشجویان شعبه هرمزگان


نظر شما :