بررسی بحران‌ها و مسائل محیط‌زیست در طرح بوم‌ایران

طرح «بوم ایران» به همت مرکز فعالیت‌های محیط زیستی دانشجویان ایران، شعبه سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی اجرا خواهد شد.
بررسی بحران‌ها و مسائل محیط‌زیست در طرح بوم‌ایران

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، مهدی عباسی، رئیس سازمان دانشجویان، با تاکید بر اینکه رابطه انسان و طبیعت هیچ‌گاه به اندازه امروز نگران‌کننده و تهدیدآمیز نبوده است گفت: بحران‌های محیط زیستی، امروزه مسائلی جدی و قابل تأمل هستند که بقا و رفاه انسان‌ها و موجودات را به مخاطره انداخته‌اند. ایران نیز مانند سایر نقاط جهان با بحران‌های متعدد محیط زیستی مانند بحران آب، خشکسالی، تغییر اقلیم، خشک شدن و آلودگی تالاب‌ها و رودخانه‌ها، آتش‌سوزی جنگل‌ها و … مواجه بوده است.
رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی تاکید کرد: آموزش و فرهنگ‌سازی از راهکارهای مقابله و سازگاری با بحران‌های محیط زیستی می‌باشند و همچنان انسان به عنوان عامل کلیدی نقش بسیار مهمی در حل آن‌ها دارا می‌باشد. از این رو سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی با همکاری شعب خود در سراسر کشور طرحی را با عنوان بوم ایران برنامه‌ ریزی کرده است.
به گفته عباسی، بوم ایران در اولین سال برگزاری خود به طرح مسئله و بررسی مباحث پیرامون بحران‌های فعلی محیط‌زیست خواهد پرداخت.
گفتنی است طرح «بوم‌ایران» که از آذر ماه سال جاری آغاز شده و تا پایان سال ادامه خواهد داشت، در قالب نشست‌های تخصصی با حضور صاحب‌نظران، هم به‌صورت برخط و هم به‌صورت حضوری در دانشگاه‌های مختلف و با تکیه بر مسائل هر یک از استان‌های کشور برگزار خواهد شد.
 


نظر شما :