گزینه‌های روی میز برای اوقات فراغت دانشجویان

اساساً اوقات فَراغَت زمان‌هایی است که فرد آن را طبق تمایل شخصی خود و برای خود تنظیم می‌کند و برنامه آن درموردِ هرکس متفاوت است و به سلیقه، نیازهای روحی، سن و توان مالی فرد بستگی دارد.
گزینه‌های روی میز برای اوقات فراغت دانشجویان

تابستان فصل فراغت دانشجویان و دانش‌آموزان است که این دو قشر وقت زیادی برای انجام کارهای نکرده و موردعلاقه دارند. اساساً اوقات فَراغَت زمان‌هایی است که فرد آن را طبق تمایل شخصی خود و برای خود تنظیم می‌کند و برنامه آن درموردِ هرکس متفاوت است و به سلیقه، نیازهای روحی، سن و توان مالی فرد بستگی دارد.

در اینجا چند گزینۀ پیشنهادی برای استفاده بهینه از این زمان که چون برق و باد هم گذراست، می‌کنیم: 

1- مسافرت

سفر اولین چیزی است که برای پرکردن اوقات فراغت به ذهن می‌رسد. مسافرت با خانواده یا گروه دوستان. هرکدام لطف خودش را دارد. پس برای اینکه پخته‌تر شوی از وقتت هم بهره بیشتری ببری، پا به سفر بنه که سعدی بزرگ فرموده: «بسیار سفر باید تا پخته شود خامی».

2- ورزش

تابستان زمان خوبی است برای ورزش‌کردن. چه ورزش به معنای حرفه‌ای آن با عضویت در باشگاه ورزشی و چه به‌صورتِ عمومی آن مثلاً با همکلاسی‌ها قرار بگذاری برای دویدن و یا بازی بدمینتون.  پس برای سلامت جسم و روح روی این گزینه بیشتر فکر کن. 

3- کتاب
شاید برای خیلی از دانشجوها پیش بیاد که دوست داشته‌ باشند تا کتاب موردعلاقه‌ای را بخوانند، ولی جزوه و درس و مباحث طول ترم این اجازه را ندهد. تابستان زمان خوبی هست برای رفتن به سراغ این کتاب‌های در صف خواندن. البته اگر گوشی رو هم برای زمان‌های زمین بگذاری.

4- پرداختن به هنر
هر دانشجویی در هر رشته درسی می‌تواند طی اوقات فراغت هنری را یاد بگیرد و در ادامه حتی ممکن است ممری برای درآمد هم باشد. رشتۀ هنری هم می‌تواند از نقاشی، عکاسی و نوازندگی باشد تا گرافیک و پویانمایی و سفالگری و ...

5- فیلم
تماشای سریال‌های پرطرفدار، فیلم‌های روز سینما و حتی آثار سینمایی کلاسیک با شمایل سیاه و سفید ازجمله سرگرمی‌های پرطرفدار و صدالبته ابزاری مهم برای یادگیری دانشجویان هستند. دیدن فیلم‌های مستند مفید را هم باید به این فهرست افزود. 

6- ترم تابستانه
البته فرصت تابستان زمان مناسب برای دانشجویانی نیز هست که به علل گوناگون دوست ‌دارند تا به‌اصطلاح کلاس بردارند. این دسته از دانشجویان اوقات فراغت را فرصتی برای جلوافتادن و یا عقب‌ماندگی‌های ترم‌های پیشین می‌دانند و در این معنا، ترم تابستانه فرصتی میانبر است برای رسیدن به اهداف. 

 

خلاصه که اوقات فراغت را باید قدر دانست، چراکه به قول بزرگان، آدمی در اوقات فراغت گاهی بیش از سایر فرصت‌های زندگی‌اش می‌آموزد ...

 

این پست ما را در اینستاگرام مشاهده نمایید.

 

کلید واژه ها: سازمان دانشجویان ایران جهاددانشگاهی دانستی‌های دانشجویی مطلب دانشجویی تیپ دانشجویی اوقات فراغت


نظر شما :