برگزاری مراسم گرامی‌داشت بیست‌وچهارمین سالگرد تأسیس سازمان دانشجویان ایران

۱۵ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۸:۵۷ کد : ۲۹۵۴ اخبار سازمان اسلایدر
هم‌زمان با ۱۵ شهریور، مراسم گرامی‌داشت بیست‌وچهارمین سالگرد تأسیس سازمان دانشجویان ایران برگزار شد.
برگزاری مراسم گرامی‌داشت بیست‌وچهارمین سالگرد تأسیس سازمان دانشجویان ایران

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، در این مراسم که با حضور دکتر جمال رحیمیان، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی، دکتر رضا فریدزاده، سرپرست سازمان دانشجویان ایران و اعضا و نمایندگان شعب این سازمان در محل سالن شهید صبوری معاونت فرهنگی به صورت حضوری و مجازی برگزار شد، ضمن سخنرانی و پرسش‌وپاسخ اعضای نشست، از پوستر بیست‌وچهارمین سالروز تاسیس این سازمان با شعار «سازمان دانشجویان ایران، درگاه ورود دانشجویان به زیست‌بوم نوآوری نخبگان ایرانی» رونمایی شد. 

در ابتدای این نشست، دکتر فریدزاده، سرپرست سازمان دانشجویان ایران، اهم رویکردهای تحولی سازمان دانشجویان ایران در دوران کنونی را مطرح کرد. فریدزاده ضمن اشاره مختصر به سوابق اقدامات و برنامه‌های انجام‌شده در طول 24 سال فعالیت این سازمان گفت: سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی با پیش‌چشم‌داشتن فرمایشات مقام معظم رهبری، مسئولان کشور و جهاد و نیز مقتضیات و شرایط، از ابتدا یک سازمان نوآور، خلاق و ایده‌پرداز بوده ‌است که مأموریت خود را در به‌کمال‌رساندن دانشجوها تعریف کرده است و انجام فعالیت‌های شاخص فرهنگی همواره از راهبردهای اصلی آن بوده است. 
سرپرست سازمان دانشجویان ایران با اشاره به نگاه پیشرو و نوآور فرهنگی، افزود: سازمان دانشجویان به واسطه داشتن این نوع نگاه نسبت به سازمان‌های هم‌طراز خود سازمان موفق و مرجعی محسوب می‌شود که فعالیت‌های بسیار خوبی از خود برجای گذاشته ‌است. این سازمان امروزه جایگاه خود را پیدا کرده و به رشد و بالندگی رسیده است. 
 

سرپرست سازمان دانشجویان ایران:
سازمان دانشجویان ایران فرزند زمان خود بوده است

فریدزاده با اشاره به نقش کادرسازی که این سازمان در طول این سال‌ها داشته است، گفت: بسیاری از اصحاب هنر و فرهنگ و رسانۀ امروز خروجی نیروهای سازمان دانشجویان هستند. خیلی از سازمان‌های هم‌طراز فرهنگی ایده‌های سازمان را قرض گرفتند و آن را در مجموعه‌های خود تکثیر کردند. عموم فعالیت‌های سازمان همواره بر مبنا نوآوری بوده است. اگر بخواهیم سازمان را مختصراً تعریف کنیم، باید بگوییم که سازمان دانشجویان ایران فرزند زمان خود بوده است؛ چراکه در برای مسائل روز حل مسئله دارد و خودش را با تحولات فرهنگی تنظیم کرده است. همه روی فعالیت‌های خوب گذشته تعصب داریم، اما هیچ وقت خود را به صرف فعالیت‌های قدیم تعریف نکرده‌ایم و نگاه ما رو به آینده است.
وی همچنین با اشاره به دو موضوع فرهنگ نوآوری و نوآوری فرهنگی، افزود: اگر بخواهیم فرهنگ نوآوری را ایجاد کنیم، باید در ابتدا به نوآوری فرهنگی توجه کنیم. اگر قرار است در مجموعه خودمان و در کشور الگوها، مفاخر و ستاره‌هایی مثل دکتر کاظمی آشتیانی داشته باشیم، گام اول خودسازی است و اگر دیدید مجموعه‌ای قول و عملش با یکدیگر یکی نیست، از دل این مجموعه کاظمی آشتیانی خارج نخواهد شد. امید وافر داریم که در دوره جدید، شاهد تغییرات مثبت و توسعۀ نوآوری‌های فرهنگی و بسط فرهنگ نوآوری خواهیم بود؛ چراکه جهاددانشگاهی همواره پرچم‌دار نوآوری‌ها در جامعه بوده است و انشالله مجدداً زمینه این اتفاق فراهم شود. 

در ادامه این نشست، دکتر جمال رحیمیان، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی نیز ضمن تسلیت ایام نزدیک به اربعین حسینی و ماه صفر، سالروز تأسیس سازمان دانشجویان ایران را گرامی داشت و نسبت به آغاز تحول بنیادین و نوآورانه ابراز امیدواری کرد. وی با بیان خاطراتی از آشنایی خود با جهاددانشگاهی و نحوۀ همکاری با این نهاد گفت: فعالیت من از دوران دانشجویی در جهاددانشگاهی کوی تهران که از قدیمی‌ترین واحدهای جهاددانشگاهی بوده است، شروع شد و فعالیت‌ سازمان دانشجویان ایران نیز در اواخر دهه هفتاد که مؤسسات فرهنگی در جهاددانشگاهی ظهور و بروز یافت، شروع شد و این سازمان در طول این سال‌ها تاکنون فرازونشیب‌های زیادی داشته است و درمجموع کارنامه‌ای درخشان دارد.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی:
سازمان دانشجویان ایران ویترین و درگاه دانشجویی جهاددانشگاهی است

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی با اشاره به ماهیت دانشجویی سازمان دانشجویان افزود: بعد از اینکه بنده در معاونت فرهنگی مشغول به خدمت شدم، یکی از سازمان‌هایی که برایم بسیار مهم بوده، سازمان دانشجویان ایران است و از نگاه بنده، این سازمان ویترین و درگاه دانشجویی بخش فرهنگی تعریف می‌شود و از این جهت، از دکتر فریدزاده که همیشه به‌عنوان یک مدیر، خوش درخشیده و مسئولیت این کار را پذیرفته ‌است، تشکر می‌کنم. بدنه دانشجویی اصلی‌ترین داشته جهاددانشگاهی و سازمان دانشجویان اصلی‌ترین درگاه و بدنه دانشجویی است که باید تلاش کرد تا مأموریت اصلی سازمان دانشجویان که پرورش مدیران متخصص، جوان و انقلابی است، تقویت شود.

رحیمیان با اشاره به سند تحول سازمان دانشجویان که بر مبنای دیگاه مقام معظم رهبری تنظیم شده است، گفت: تهیه این سند اقدام بسیار پسندیده‌ای بوده است و نوآوری فرهنگی متناسب با سند تحول و شعار سازمان دانشجویان باید به یک تعریف شفافی برسد. اینکه نوآوری چیست؟ کدام فعالیت‌ها تعطیل شود؟ کدام فعالیت‌ها اصلاح شود؟ کدام فعالیت‌ها انجام شود؟ و مواردی این‌چنینی که پاسخ به آن، مسیر راه سازمان دانشجویان و در گام بعد حوزه فعالیت‌های فرهنگی را مشخص می‌کند. 

در پایان، هریک از اعضای سازمان دانشجویان ایران و اعضای شعب نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند و از همه همکاران سازمان دانشجویان تقدیر به عمل آمد. 


سازمان دانشجویان ایران به‌منظور ساماندهی مطلوب و ارتقای مشارکت دانشجویان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور در زمینه‌های اجتماعی، سیاسی، علمی، صنفی و فوق برنامه در ۱۵ شهریورماه ۱۳۷۷ تأسیس شد.
 

کلید واژه ها: بیست و چهارمین سالگرد تاسیس سازمان دانشجویان ایران جهاددانشگاهی سازمان دانشجویان ایران


نظر شما :