فرارسیدن سال تحصیلی جدید مبارک باد

۰۲ مهر ۱۴۰۱ | ۲۲:۱۶ کد : ۲۹۷۱ اخبار سازمان اسلایدر
اکنون در واپسین روزهای ماه صفر و رحلت نبی مکرم اسلام که مصادف شده با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و تاکیدات پیامبر اسلام بر دانش‌اندوزی و کسب علم، امیدواریم که کسب دانش و آگاهی توأم با بصیرت و تزکیة نفس ما را به سرمنزل مقصود رهنمون سازد
فرارسیدن سال تحصیلی جدید مبارک باد

«بسم الله الرحمن الرحیم»
"یرْفَعِ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکمْ وَ الَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجاتٍ"
«خداوند مقام و درجات عظیم به ایمان‌آورندگان و علم‌اندوزان عنایت می‌کند.»


یکی از ویژگی‌های انسان تمایل به خودآگاهی و دیگرآگاهی است که در ذات افراد نهفته است. شناخت واقعیات و کسب علم از فطریات انسان است. بنده‌ی آگاه و عالِم می‌تواند بر اساس درک و فهم خویش مسیری را انتخاب نماید که او را به سعادت و کمال رهنمون سازد. بر همین اساس در قرآن، احادیث و سخن بزرگان بر تربیت و تعلیم تأکید بسیار شده است. همة تلاش بشر نیز برای دستیابی به زندگی مناسب و مفتخرانه است. بنابراین اهمیت کسب علم و دانش به حدی است که یکی از راه‌های رسیدن به سعادت و کمال معرفی شده است. چرا که قوه عاقله و استفاده درست از آن منجر به بصیرت و رستگاری خواهد شد و انسان رستگار و آگاه به کمال خواهد رسید.
 اکنون که در روزهای آغازین سال تحصیلی جدید قرار داریم، دانش‌آموزان و دانشجویان که امید آینده این مرز و بوم هستند با شروع دوباره برای پیمودن مسیر در کسب علم و دانش به اعتلای کشور خویش کمک می‌کنند. رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری ضمن تأکید بر اینکه سرنوشت کشور به دست دانشجویان رقم می‌خورد، همیشه به دو عنصر تعلیم و تربیت در کنار هم و توأمان تاکید داشتند به همین دلیل در کشورمان شاهد پرورش نخبگانی بوده و هستیم که در سطح جهان زبانزد هستند. لذا تربیت صحیح باید همچنان سرلوحه تعلیم باشد. تربیت و تعلیم دو عنصر وابسته به هم هستند که بایستی در دانشگاه‌ها نیز در رأس امور آموزشی باشند.
تربیت و آموزش علمی دانش‌آموزان و دانشجویان در سال تحصیلی جدید در حالی آغاز می‌شود که این قشر در همة شرایط سخت گذشته، عزت و اقتدار کشورمان را در جهان حفظ نموده و قدرت علمی جمهوری اسلامی ایران را افزایش دادند. این صبر و استقامت همراه با خلاقیت آنان در عرصه‌های مختلف نشان از آینده‌ای روشن‌تر از امروز و قدرتی فزون‌تر از اکنون در سطح جهان دارد. حال پس از دو سال وقفه در آموزش حضوری، اهمیت آن دوچندان شده است. با عنایت به این همت والا، ضمن تبریک برای شروع سال تحصیلی جدید، امید است با به‌کارگیری راهبردهای توصیه شده مقام معظم رهبری شاهد تکمیل رسالت دانشگاه در جامعه در رسیدن به کمال و سعادت و سالی پر از افتخارات منطقه‌ای و جهانی برای دانش‌آموزان، دانشجویان، اساتید و همه جامعه دانشگاهی باشیم. چرا که" مسئولیت آیندة جامعه بر عهده دانشگاه است".
 

کلید واژه ها: دانشگاه سازمان دانشجویان ایران جهاددانشگاهی


نظر شما :