تقدیر از عضو سازمان جهاددانشگاهی تهران به علت کمک به آزادسازی دو پرنده کمیاب و ارزشمند

در مراسمی با حضور دکتر «جمال رحیمیان»، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی و «رضا فریدزاده»، سرپرست سازمان دانشجویان ایران، از آقای رحمت نیکو عضو محترم سازمان جهاد دانشگاهی تهران به‌علت تحویل دو پرنده کم‌یاب و ارزشمند شکاری، به دبیرخانه محیط زیست سازمان دانشجویان ایران تقدیر به عمل آمد.
تقدیر از عضو سازمان جهاددانشگاهی تهران به علت کمک به آزادسازی دو پرنده کمیاب و ارزشمند

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، در این مراسم که دکتر «جمال رحیمیان»، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی و «رضا فریدزاده»، سرپرست سازمان دانشجویان ایران حضور داشتند از آقای رحمت نیکو عضو محترم سازمان جهاد دانشگاهی تهران به‌علت تحویل دو پرنده کم‌یاب و ارزشمند شکاری، به دبیرخانه محیط زیست سازمان دانشجویان ایران تقدیر کردند، این دبیرخانه هم با توجه به مسئولیت اجتماعی خود طی تماس تلفنی با سازمان حفاظت محیط زیست، پرندگان را به کارشناسان این سازمان تحویل داد.
پس از بررسی وضعیت سلامت این پرندگان از گونه‌های شاهین و دلیجه و حصول اطمینان از سلامت آنان به پارک طبیعت پردیسان منتقل و به دامن طبیعت بازگردانده شدند.


در این جلسه، آقای رحمت نیکو در سخنانی کوتاه عنوان کرد که این دو پرنده شکاری کمیاب از گونه‌های حفاظت‌شده محیط زیست بر بام منزل مجاور (طبقه دهم ساختمان) که در دست ساخت و ساز بود بیتوته کرده بودند و یابنده این پرندگان قصد داشت با فروش آن‌ها در اهواز دوچرخه‌ای را برای فرزندش خریداری کند اما قرار شد ما به ازای دوچرخه فرزندم پرندگان را از او تحویل گرفته و به دبیرخانه محیط زیست سازمان دانشجویان ایران تحویل دهم.


براساس این گزارش، شاهین و دلیجه از گونه‌های در معرض خطر انقراض قانون شکار و صید مصوب شورای‌عالی حفاظت محیط زیست هستند که جزو گونه‌های جانوری حمایت‌شده از سوی سازمان حفاظت محیط ‌زیست به شمار می‌آیند و زنده‌گیری و نگهداری آنان ممنوع است. این پرندگان یکی از ذخایر زیست‌محیطی کشورمان به شمار می‌روند که بعضاً وارد بازار سیاه قاچاق شده و به قیمت‌های گزافی به برخی کشورهای همسایه فرستاده می‌شوند.

 

کلید واژه ها: محیط زیست پرنده شکاری سازمان دانشجویان ایران جهاددانشگاهی


نظر شما :