برگزاری سومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی به همت شعبه سازمان دانشجویان ایران در خراسان جنوبی

به مناسبت دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت و سومین سالگرد شهادت سپهبد سردار قاسم سلیمانی به همت شعبه سازمان دانشجویان ایران در خراسان جنوبی، شب گذشته ۱۱ دی نشست سردار دل‌ها در فرهنگسرای ابن‌حسام جهاددانشگاهی استان برگزار شد.
برگزاری سومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی به همت شعبه سازمان دانشجویان ایران در خراسان جنوبی

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران به نقل از ایسنا، در ابتدای این نشست، حمید مرادی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: شهید سلیمانی به‌درستی مرد میدان و مرد عمل بود و این مرد خود را سرباز وطن می‌دانست و ارادت ایشان به مقام معظم رهبری بسیار زیاد بود.
وی افزود: حاج قاسم سلیمانی عارفی کامل بود که در دنیای امروز و شاید تا سال‌ها شخصیتی مانند او را نبینیم؛ او علاقه وافری به شهادت داشت و نمازهای خالصانه و خاضعانه ایشان حکایت از همین امر دارد.
مرادی با بیان اینکه علاقه و تعصب ایشان به اهل بیت(ع) زبانزد خاص و عام بود و ایشان ولایت فقیه را تنها نسخه نجات بخش برای اسلام می‌دانست، تصریح کرد: شهید سلیمانی وجود خود را نذر ملت ایران و اسلام کرده بود.
وی با اشاره به ادب حاج قاسم نسبت به خانواده شهدا، یادآور شد: عقیده پاک سردار سلیمانی باعث شد تا ایشان را سردار دل‌ها صدا بزنند چراکه او رنگ خدا را بر هر رنگی ترجیح داد. مرادی یادآور شد: رسالت ما در حوزه فرهنگی احیای مکتب حاج قاسم و ترویج آن بین دانشجویان است تا افراد زیادی را بتوانیم در این مکتب و در این راه پرورش دهیم.

در ادامه این نشست، محمدحسین خدادوست، راوی دفاع مقدس و هم‌رزم حاج قاسم، به عملیات‌های انجام‌شده در کویر با فرماندهی سردار حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: در عملیات‌های شبانه، به دستور حاج قاسم در گوشه‌کناری توقف کرده و بنا به دستور ویژه سردار سلیمانی، باید فرماندهان به نگهبانی پرداخته و سربازان حق نگهبانی در شب را نداشتند و باید شب‌ها را استراحت می‌کردند.
وی با اشاره به یادآوری خاطره نگهبانی‌اش در یکی از شب‌های کویر می‌گوید: در یکی از شب‌ها زمانی که در حال نگهبانی بودم، حول‌وحوش ساعت یک تا دو نیمه شب از روبه‌رو متوجه تعدادی چراغ روشن از فاصله حدود ۴ تا ۵ کیلومتری شدم. احتمال وجود اشرار داده شد در ابتدا فرمانده تیپ و فرمانده گردان‌ها را بیدار کردم و کویر در سکوت مطلق بود برای دستگیری اشرار از چندین جهت کمین کرده تا از هر نقطه که وارد شوند در تسلط بوده و بتوان با آنها درگیر شد.
وی افزود: تویوتای قرمز به همراه دو موتور برای راه‌پاک‌کن به سمت ما می‌آمدند، با آماده‌کردن سلاح، با آن‌ها درگیر شدیم آفتاب طلوع کرده بود که اشرار شروع به خارج‌کردن لباس‌ها کرده و بدون خودرو با برداشتن اسلحه و تیر بار گریختند. وی، درآوردن لباس اشرار را از تاکتیک‌های جنگی و نظامی دانسته و می‌افزاید: در حال تدارک و آماده‌کردن نیروها برای پیداکردن اشرار و درگیری با آن‌ها بودیم که حاج قاسم ما را منع کرده و دستور برگشت دادند.
خدادوست با بیان اینکه سردار حاج قاسم سلیمانی برای نیروهایش ارزش قائل بود و حاضر نمی‌شد بی‌جهت تلفات داشته و نیروهایش را از دست بدهد، ادامه داد: به همین علت با توجه به اینکه اشرار لباسی نداشته و یک‌رنگ‌شدن بدن با رنگ خاک احتمال کشته و زخمی‌شدن نیروها وجود داشت و یکی از دلایل دستور برگشت نیروها همین مهم بود.

خدادوست از دیگر خصوصیات حاج قاسم به هواداری از نیروها اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: ازآنجاکه در گذشته زائرسرا در مشهد نداشتیم، برای استفاده از زائرسرا در مشهد ابتدا باید مکاتبه‌ای با فرماندهی، سپس خدمات کارکنان و سایر موارد انجام شده و ماه‌ها در انتظار موافقت باشیم.
وی با اشاره به وجود بیسیم ثابت در خودروی حاج قاسم، بیان کرد: وقتی نیروها از حاج قاسم درخواست سفر به مشهد و تدارک اسکان داشتند، حاج قاسم بلافاصله با بیسیم ثابت موارد و زائرسرا را برای سفر همکاران بدون نیاز به مکاتبه تدارک می‌دیدند. این همرزم حاج قاسم اظهار کرد: همه نیروهای تیپ 3 شهرستان به همراه خانواده میهمان سردار بوده‌اند و با همکاری سردار سلیمانی اردوهای خانوادگی برای نیروها و اسکان در شهرهای شمالی فراهم می‌شد و از آن تاریخ به بعد این اقدام تکرار نشده است.
خدادوست با اشاره به شهادت سردار سلیمانی، تصریح کرد: برای شرکت در مراسم تشییع سردار ساعت سه نیمه شب وارد مسجدی در کرمان شدیم، هنوز هوا روشن نشده بود که خیل عظیم جمعیت وارد مسجد شدند، تا جایی که همه ایستاده بودند تا با وجود سردی بی‌سابقه هوا در مسجد اسکان یابند؛ ساعت 6 صبح با بردارم به سمت مزار شهدا حرکت کردیم در بین راه دختران جوانی را می‌دیدیم که برای حضور در مراسم به سمت مزار در حرکت بودند و با خود می‌اندیشیدم حاج قاسم با نوجوانان چه کرده بود که هنوز هوا روشن نشده با عشق حضور در مراسم و با وجود سرمای هوا شرکت کردند.
وی که در منزلش تعدادی عکس از سردار نصب کرده است، اظهار کرد: برای شناساندن چهره و خصوصیات سردار به فرزندان و میهمانان، در هر گوشه‌وکنار عکسی از سردار نصب کرده‌ام.
خدادوست با بیان اینکه مقام معظم رهبری از امام‌علی(ع) هم مظلوم‌تر است، ادامه داد: در زمان امام علی(ع) مردم جاهل بودند، اما در زمان فعلی دانای جاهل هستند.

همچنین، در پایان این نشست، محمدحسین محمددوست و سیدمحمود زینلی از شاعران آیینی استان و عزیزالله کارکن دبیر محفل ادبی نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی اشعاری در وصف سردار سلیمانی خواندند و کتابی در باب زندگی و سلوک حاج قاسم نیز توسط زهرا دلاکه، کارشناس کتابخانه امام رضا و خادمیار کانون کتاب و کتابخوانی خدمت رضوی در خراسان جنوبی معرفی شد.

 

 

کلید واژه ها: سازمان دانشجویان ایران جهاددانشگاهی شعبه استان خراسان جنوبی


نظر شما :