بازدید دانشجویان دانشگاه قم از کارخانه لبنیات "حلیب" در قالب طرح ملی «ایران، مرز پرگهر»

بازدید دانشجویان دانشگاه قم از کارخانه لبنیات "حلیب" در قالب طرح ملی «ایران، مرز پرگهر»

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، روز یکشنبه ۳۰ بهمن ماه، سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی قم با همکاری انجمن علمی مدیریت صنعتی دانشگاه قم در قالب طرح ملی «ایران؛ مرز پرگهر» از شرکت صنایع شیر ویژه (حلیب) بازدید کردند. 

در این بازدید، ابتدا دانشجویان با تاریخچه شرکت آشنا شدند و از خط‌های استریل و پاستوریزه بازدید کردند و  عزیزی مدیر کارخانه، درباره مراحل مختلف تولید اطلاعاتی ارائه کرد. سپس دانشجویان از سالن محصولات و فراورده های لبنی مانند انواع شیرهای طمع‌دار بازدید کردند.
پس از بازدید از خطوط تولید شرکت شیر ویژه، دانشجویان و مدیرعامل شرکت، در سالن کنفرانس کارخانه به پرسش و پاسخ پرداختند و درباره تعمیرات و نگهداری ماشین آلات و تمهیدات بهداشتی و حفاظتی کارخانه گفتگو کردند. سپس از انبار ورودی بازدید کردند و با روند انبارداری و تامین مواد اولیه آشنا شدند.
شرکت لبنیات حلیب واحد تولیدی خود را با نام تجاری "ویژه" پاییز سال 1383 تاسیس کرد و در ابتدا با تولید فرآورده های لبنی چون شیر پاکتی پاستوریزه، ماست پاستوریزه پرچرب، دوغ پاکتی و دوغ بطری فعالیت خود را آغاز نموده و تا به امروز کالاهایی چون خامه صبحانه، پنیر، ماست موسیر، ماست خامه ای، ماست همزده، شیر بطری کم چرب و شیر بطری پرچرب، شیر های طعم‌داری چون شیرکاکائو، شیر موز و شیر عسل را به سبد تولید خود اضافه کرده است.

گفتنی است طرح ملی «ایران؛ مرز پرگهر» توسط  مرکز گردشگری علمی-فرهنگی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی به صورت سالانه در سطح کشور برگزار می‌شود. این طرح ویژه دانشگاهیان و نخبگان دانشگاهی بوده و هدف از اجرای این طرح، آشناسازی دانشگاهیان با پروژه‌های صنعتی و فناورانه سراسر کشور و نیز آثار و مواریث فرهنگی و طبیعی در راستای افزایش خودآگاهی و خودباوری ملی است.
جریان‌سازی فرهنگی به‌منظور تقویت اقتدار ملی و هویت ایرانی-اسلامی، فرهنگ‌سازی در جهت حمایت از صنعت و تولیدات ایرانی و اشتغال‌افزایی برای سرمایه‌های انسانی کشور و کمک به تولید و نشر محتوای بصری و شنیداری فاخر و جذاب و داده‌های متقن با موضوع میراث تاریخی تمدنی ایران از دیگر اهداف طرح ملی ایران مرز پرگهر بوده است.
 

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی سازمان دانشجویان ایران استان قم ایران مرز پرگهر کارخانه لبنیات "حلیب"


نظر شما :