در قالب چهارمین دوره طرح ملی نکوداشت مفاخر ایران اسلامی؛

تهیه و تولید مستند «فخر خطه گیلان» توسط شعبه سازمان دانشجویان استان گیلان

بخش استانی چهارمین طرح ملی نکوداشت مفاخر ایران اسلامی با عنوان مستند « فخر خطه گیلان» توسط کانون دادبان سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان گیلان برگزار شد.
تهیه و تولید مستند «فخر خطه گیلان» توسط شعبه سازمان دانشجویان استان گیلان

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، در راستای گرامیداشت مفاخر استان گیلان مستند تصویری با عنوان "فخرخطه گیلان" توسط کانون دادبان سازمان دانشجویان استان گیلان تهیه و تولید شد.
هدف از تهیه و تولید این مستند شناخت مفاخر و آثار علمی ارزشمندشان و الگو سازی از سبک زندگی آنان است که نه تنها در زندگی علمی و تحصیلی، بلکه در زندگی فردی و اجتماعی دانشجویان نیز می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد.
محوریت این مستند معرفی یکی از مفاخر برجسته ایران و استان گیلان "دکتر محمد جعفر جعفری لنگرودی" حقوقدان، مؤلف، ادیب و فیلسوف است. ایشان در تاریخ ۲۴ فروردین ۱۳۰۲ در شهرستان لنگرود در استان گیلان متولد شد. دکتر جعفری لنگرودی تحصیلات مقدماتی خود را نزد پدرش فرا گرفت و پس از گذراندن مقاطع ابتدایی در شهر لنگرود با نمرات ممتاز، تحصیلاتش را در دانشسرای مقدماتی رشت ادامه داد. وی به دلیل ادامه تحصیل در زمینه فقه، اصول، فلسفه، منطق، عرفان به خراسان مهاجرت کرد. بعد از اتمام تحصیل در مشهد عازم شهر قم شد و همزمان در دانشکده حقوق دانشگاه تهران پذیرفته شد و با نمرات ممتاز و کسب رتبه اول دوره لیسانس خود را به پایان رساند و در همان دانشگاه به تحصیلات خود ادامه داد.
بخش دوم این مستند شامل سخنان دانشجویان دکتر جعفری لنگرودی است. دکتر محمد جعفر جعفری لنگرودی در تاریخ ۸ اسفند ۱۴۰۱ در شهر ایستبورن انگلستان به رحمت ایزدی پیوستند.لازم به ذکر است که ضبط مستند پیش از درگذشت زنده یاد دکتر محمد جعفر جعفری لنگرودی انجام شده است.


 

کلید واژه ها: سازمان دانشجویان ایران جهاددانشگاهی استان گیلان دکتر محمد جعفر جعفری لنگرودی مفاخر ایران اسلامی حکیم فارابی فیلسوف فرهنگ


نظر شما :