آغاز به کار رسمی کانون فیلم «برداشت» توسط شعبه سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان اصفهان

۲۷ خرداد ۱۴۰۲ | ۰۸:۵۷ کد : ۳۲۳۱ اخبار سازمان شُعَب سازمان دانشجویان
آغاز به کار رسمی کانون فیلم «برداشت» توسط شعبه سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان اصفهان

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، کانون فیلم «برداشت» سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی اصفهان توسط جمعی از دانشجویان علاقمند به رشته سینما تشکیل‌شده است. این کانون قرار است هر ماه، میزبان برگزاری دو نشست از سلسله نشست‌های اکران و گفت‌وگو دربارۀ فیلم‌های سینمای ایران و جهان باشد.
سمیرا قاسمی، مدیر اجرایی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی واحد اصفهان با بیان مقدمه‌ای دربارۀ این سازمان اظهار کرد: در دل جهاد دانشگاهی، سازمانی به نام و برای دانشجویان وجود دارد که شعبۀ مرکزی آن در دهۀ هفتاد، با هدف کشف و اعتلای استعدادهای علمی، فرهنگی و آموزشی دانشجویان تشکیل‌شده و قرار است درگاهی برای جذب دانشجویان نوآور و خلاق و هدایت و حمایت از آن‌ها باشد.
وی ادامه داد: مجوز تأسیس شعبۀ اصفهان سازمان دانشجویان سال 1388 اخذ شده و این سازمان در این مدت، فعالیت‌های مختلفی را برای توانمندسازی دانشجویان و به کمک خود دانشجویان انجام داده که شامل برگزاری دوره‌ها و جشنواره‌ها و نشست‌ها و اردوهای مختلف استانی و ملی بوده است.
قاسمی خاطر نشان کرد: با شیوع کرونا و کوچ همه چیز به فضای مجازی، فعالیت‌های دانشجویی نیز در دانشگاه دچار رکود شد و به مرور با فروکش کردن تب این ویروس، سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی اصفهان، بار دیگر از تابستان سال 1401 و پس از اخذ تمدید مجوز فعالیت، کار خود را از سرگرفت.
مدیر اجرایی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی اصفهان توضیح داد: این سازمان، در فصل جدید فعالیت خود می‌کوشد در کنار پیش برد طرح « شهر دانشجو» برای حل مشکل اشتغال دانشجویان، تسهیلگر ارتباط آنان با فضای فرهنگی شهر باشد و در حد توان، از تشکیل کانون‌های دانشجویی نیز حمایت کند.
وی افزود: نخستین کانونی که درخواست تشکیل آن از سوی ستاره معصوم زاده، دانشجوی مقطع کارشناسی رشتۀ سینما در شورای شعبۀ سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی اصفهان مطرح شد، کانون فیلم برداشت بود که آیین آغاز به کار آن، 22 خردادماه، همراه با اکران و نقد فیلم مثلث غم، با اجرای فاطمه پریشانی، دانشجوی کارشناسی رشته سینما و با حضور مجید توانگر، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته جامعه‌شناسی، در پردیس سینمایی سیتی‌سنتر برگزار شد.
قاسمی یادآور شد: کانون فیلم برداشت با اکران رایگان فیلم‌های سینمای ایران و جهان برای مخاطبان و سپس با یاری گرفتن از دانشجویان مقاطع مختلف برای تحلیل این فیلم‌ها از منظر جامعه‌شناسی، روانشناسی و یا فلسفه، می‌کوشد زمینۀ تبادل دانش و ترویج فرهنگ گفت‌وگو را فراهم کند.
مدیر اجرایی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی اصفهان گفت: دانشجویان سراسر استان اصفهان که علاقه دارند عضوی از خانوادۀ سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی اصفهان باشند و با تمرین انجام فعالیت‌های اجرایی، در مسیر بالندگی قرار بگیرند، می‌توانند به دفتر این سازمان واقع در دانشگاه اصفهان مراجعه کرده و یا با شماره سازمانی 09366490361 تماس بگیرند.

کلید واژه ها: سازمان دانشجویان ایران استان اصفهان کانون فیلم جهاددانشگاهی


نظر شما :