آغاز ثبت نام دوره فرهنگی-آموزشی «تسهیلگری و توانمندسازی جوامع محلی»

(مناطق محروم و محلات کم برخوردار)
۰۱ مرداد ۱۴۰۲ | ۰۹:۳۹ کد : ۳۲۶۱ اخبار سازمان اسلایدر
آغاز ثبت نام دوره فرهنگی-آموزشی «تسهیلگری و توانمندسازی جوامع محلی»

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، ثبت نام دوره فرهنگی-آموزشی «تسهیلگری و توانمندسازی جوامع محلی» آغاز شد. این کارگاه آموزشی ویژه دانشجویان استان تهران  به صورت رایگان و حضوری برگزار می‌شود و در پایان نیز گواهی معتبر آموزشی به شرکت کنندگان ارائه می‌گردد. همچنین مدت زمان کارگاه 32 ساعت بوده و با یک جلسه بازدید از مناطق محروم همراه خواهد شد. دکتر محسن رحیمی، دکترای جغرافیا و برنامه ریزی شهری و دکتر سارا آسترکی، دکترای علوم اجتماعی و بررسی مسائل اجتماعی ایران از مدرسان این دوره خواهند بود. 
لازم به ذکر است، محلات نابسامان و سکونت‌گاه‌های غیررسمی در حاشیه کلان‌شهرها و شهرهای بزرگ در اثر افزایش مهاجرت  از روستا به شهر و توسعه شهرنشینی باعث سیمای نازیبا، وجود مناطقی با خدمات دریافتی پایین و ساکنینی کم‌توان و مشاغلی نامطمئن  شده است.  این عوامل، شرایط را برای پذیرش نا به هنجاری‌های اجتماعی فراهم می‌سازند و نیازمند توجه و بهسازی است. توانمندسازی سکونت‌گاه‌های غیررسمی از جمله راهبردهای موثر به منظور برون رفت از وضعیت موجود اینگونه سکونت‌گاه‌ها و حل مسائل و مشکلات آنها می‌باشد که این توانمند سازی خود نیازمند وجود متخصصانی جهت شناخت و رصد این مناطق می‌باشد. برگزاری کارگاه‌های تخصصی تربیت تسهیلگران می‌تواند نیروهای متخصصی را که توانایی جلب مشارکت و همکاری ساکنان را برای ساماندهی این مناطق در قالب سیاست‌های رفاهی دولت دارند تامین نماید.
محل برگزاری این دوره خیابان انقلاب اسلامی، خیابان فخررازی، خیابان شهدای ژاندارمری شرقی، پلاک 72، ساختمان شماره 2 جهاد دانشگاهی. طبقه دوم . سالن شهید صبوری می باشد. زمان برگزاری این دوره در ایام تابستان خواهد بود و ساعت و روزهای برگزاری کارگاه پس از پایان مهلت ثبت‌نام به اطلاع شرکت‌کنندگان خواهد رسید. 
در انتها، علاقه‌مندان می توانند برای ثبت نام و شرکت در دوره تا پایان روز 10 مردادماه 1402 به آدرس roytab.ir/tashilgari مراجعه نمایند. همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 66978000 یا 66491536 (خانم علینژاد) تماس حاصل فرمایند.


کلید واژه ها: سازمان دانشجویان ایران جهاددانشگاهی محرومیت زدایی جامعه محلی


نظر شما :