رئیس جهاددانشگاهی در گفتگو با خبرگزاری فارس؛

مسابقات ملی مناظرات دانشجویی جهاد دانشگاهی می‌تواند در حوزه کار فرهنگی الگو باشد

۲۸ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۳:۲۷ کد : ۳۲۷۹ اخبار سازمان گفتگو، مناظره و آزاد اندیشی
مسابقات ملی مناظرات دانشجویی جهاد دانشگاهی می‌تواند در حوزه کار فرهنگی الگو باشد

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، دکتر مسلمی نائینی، رئیس جهاددانشگاهی کشور در گفتگو با خبرگزاری فارس از "مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران" به عنوان «الگوی کار فرهنگی» در کشور نام برد.  
دکتر مسلمی نائینی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس پیرامون ماموریت ها و مسئولیت های جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی در حوزه فرهنگی افزود:  جهاد دانشگاهی شاید مدتی در این بخش کمتر فعال بوده است، ما در این 6 ماهی که به جهاد آمده‌ایم واقعا در این حوزه کار خواستیم، ما باید این بخش را هم به اعضای جهاد دانشگاهی و دانشگاه‌ علم و فرهنگ بسپریم. اگر ما بتوانیم دانشگاه علم و فرهنگ را به عنوان الگو در این زمینه نشان دهیم بسیار مهم است.
وی با تاکید بر طراحی و اجرای فعالیت های فرهنگی نوآورانه وخلاق بیان کرد: مناظرات دانشجویی در جهاد به شکل بسیار خوب و همانگونه که مقام معظم رهبری خواسته‌اند برگزار می‌شود. رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند مناظرات دانشجویی برگزار شود، صحبت مقام معظم رهبری درباره آزاداندیشی این است که چرا دانشجویان در همین دانشگاه‌های کشور مناظرات را به راه نمی‌اندازند؟ من مطمئنم اگر این کار انجام شود حق نمایان می‌شود. باید کارهای ما در حوزه فرهنگی عالمانه باشد، باید از خودمان شروع کنیم، اگر قرار است طرح‌های ما در هر حوزه‌ای برکت داشته باشد باید پیوست فرهنگی به کارهایمان بدهیم
 رئیس جهاددانشگاهی ادامه داد: من با آقایان مسؤول صحبت کرده‌ام نظرشان این است که اگر مناظرات انجام شود ممکن است شبهه ایجاد شود، ما سال ۶۸ به قبل که دانشجو یا دانش آموز دبیرستان بودیم حتما باید مطالعه می‌کردیم چرا که افراد مخالف ما از ما سوال می‌کردند و می‌گفتند شما که دم از ولایت می‌زنید چند کلمه در این باره صحبت کنید، ما مجبور بودیم مطالعه کنیم تا بتوانیم بحث کنیم، پس از بحث دوباره برایمان سؤال ایجاد می‌شد و باید دوباره مطالعه می‌کردیم. این کار را جهاد دانشگاهی با برگزاری مناظرات دانشجویی انجام می‌دهد اما باید این طرح را وسیع‌تر کنیم. من این مناظرات را دیدم و لذت بردم، یقینا تمام افراد حاضر در این مناظرات مطالعه می‌کنند و راجع به موضوعات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و غیره گفت‌وگو و مناظره می‌کنند.
دکتر مسلمی نائینی ضمن اشاره به خواست مقام معظم رهبری برای برگزاری این مناظرات افزود: خواهشم از رسانه‌ها این است که بر روی این مناظرات کار کنند، اگر این مناظرات برگزار شود تبیین در حوزه حجاب هم صورت می‌گیرد، اگر مسائل برای جوانان تبیین شود یقینا وضعیت فرهنگی کشور رو به بهبود می‌رود. برخی حتی نمی‌دانند که چرا ما نباید غرب‌زده باشیم؟ ما باید مطالعات غرب‌زدگی را برای این‌ جوانان تبیین کنیم تا روی واقعی دولت‌های غربی و آمریکا را به جوانان نشان دهیم تا بدانند این‌ها چطور هزاران نفر را مثلا در سوریه می‌کشند و گروهک‌های حیوانات مثل داعش را تأسیس می‌کنند. در حال حاضر هیچ تبیینی برای جوانان نیست و نمی‌توان انتظار داشت که مسائل را بدانند.
 

کلید واژه ها: سازمان دانشجویان ایران دکتر مسلمی نائینی جهاددانشگاهی مناظره دانشجویی


نظر شما :