دکتر مسلمی نائینی در گردهمایی سراسری معاونان فرهنگی جهاددانشگاهی:

نهادینه سازی مناظرات دانشجویی از اولویت‌های جهاددانشگاهی در امر فرهنگی است

۰۵ شهریور ۱۴۰۲ | ۱۱:۵۹ کد : ۳۲۸۳ اخبار سازمان گفتگو، مناظره و آزاد اندیشی اسلایدر
نهادینه سازی مناظرات دانشجویی از اولویت‌های جهاددانشگاهی در امر فرهنگی است

به گزارش روابط‌عمومی سازمان دانشجویان ایران، دکتر حسن مسلمی‌نائینی رییس جهاددانشگاهی، روز پنجشنبه دوم شهریور ماه در دومین روز از هشتاد و نهمین گردهمایی سراسری معاونان فرهنگی واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی و رؤسای مراکز و سازمان های تخصصی این معاونت، در نشست با اعضای حاضر در گرهمایی، بر لزوم جذب دانشجویان و استفاده از توان نخبگان جامعه در فعالیت‌های فرهنگی جهاددانشگاهی تاکید کرد و گفت: سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی به عنوان رکن دانشجویی و فرهنگی جهاد سال‌ها متولی برگزاری "مسابقات ملی مناظرات دانشجویان" بوده است. ضمن این که از دل این مسابقات، جوانان متخصص، مدیر و کاردان شناسایی شدند، جوانان با گفتگو پیرامون مسائل کشور به ارائه راهکارهای راهگشا نیز رسیدند. لذا نهادینه‌سازی مناظرات دانشجویی از اولویت‌های فرهنگی جهاددانشگاهی است چرا که منشاء خیر و برکت‌های بسیاری خواهد بود. 
دکتر مسلمی نائینی با اشاره اینکه یکی از کارهایی که باید انجام دهیم این است که به دنبال خودسازی نیروهای جهاد باشیم افزود: باید از ظرفیت کار دانشجویی برای حضور دانشجویان و کادرسازی استفاده کنیم.
وی ادامه داد: همانطور که دانشگاه‌ها از کار دانشجویی استفاده می‌کنند ما نیز می‌توانیم از این ظرفیت استفاده کرده و اگر تغییر و مشکلی در این زمینه نیاز است واحدها برنامه و پیشنهادات خود را در این زمینه ارائه کنند.
رییس جهاددانشگاهی همچنین به برنامه‌ریزی برای جذب نخبگان اشاره کرد و با بیان اینکه باید تعریف تربیت نیروی انسانی را برای جامعه بازتعریف کنیم گفت: پیشنهادی داده شده تا نخبگان توسط این نهاد جذب شوند و بعد از یکسال آموزش تحویل دولت داده شوند که این طرح در حال بررسی است.
مشکلات جذب نیروهای پاره وقت از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود که رئیس جهاددانشگاهی در پاسخ گفت: دولت اجازه جذب نیرو به صورت پاره وقت را نمی‌دهد پیشنهاد دولت جذب نیرو با آزمون استخدامی است، اما برای این کار باید ابتدا مسائل مالی و اعتباری آن مرتفع شود. در تلاش هستیم برای رفع این مانع، بودجه ویژه برای برگزاری رویدادهای فرهنگی در جهاددانشگاهی تخصیص یابد. 

در ادامه گردهمایی، در گزارش کارگروه ویژه سازمان دانشحویان که پیش از گردهمایی برگزار گردید، اصلاح و ایجاد تعامل واقعی با دانشجویان از طریق تغییرات صورت گرفته و طراحی سیاست‌های جدید با فراهم کردن امکان کار دانشجویی جهت مشارکت بیشتر دانشجویان و استفاده از ظرفیت‌های مراکز زیرمجموعه معاونت فرهنگی، مزیت سازی عضویت دانشحویان در جهاددانشگاهی با استفاده از ظرفیت‌های درون واحدی از جمله آموزش‌ها و تعاملات درون دانشگاهی و در بخش سیاستگذاری تاکید شد. 
همچنین اعضای این کارگروه به جلوگیری از موازی کاری در ساختار و فعالیت‌های فرهنگی جهاددانشگاهی، رفع نظام‌های بوروکراتیک و غیر اداری، پیشنهاد بازخوانی و بازسازی فعالیت‌های معاونت فرهنگی بر اساس نیاز روز و استفاده از علوم انسانی در کنترل آسیب‌های اجتماعی تاکید کردند و پیشنهاد دادند جهاد دانشگاهی می تواند به شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد دهد که در بازخوانی سند اسلامی شدن دانشگاه جهاد نقش موثری ایفا کند.
 


نظر شما :