رییس جهاددانشگاهی مطرح کرد:

گام مهم جهاددانشگاهی برای آزادی بیان دانشجویان با برگزاری مسابقات ملی مناظره/ شاخص‌های جذب اساتید دانشگاه‌ها

رییس جهاددانشگاهی در برنامه «بدون توقف» با اشاره به شیوهای جذب اساتید دانشگاه‌ها و بیان اینکه آن در کلاس درس پیرامون چه مسائلی می‌توانند صحبت کنند، از برگزاری مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران به‌عنوان گام مهم جهاددانشگاهی برای آزادی بیان دانشجویان نام برد.
گام مهم جهاددانشگاهی برای آزادی بیان دانشجویان با برگزاری مسابقات ملی مناظره/ شاخص‌های جذب اساتید دانشگاه‌ها

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی در قسمت‌های پنجم برنامه «بدون توقف» که با موضوع بررسی وضعیت علم و فناوری، دانشگاه و مسائل پیرامون آن از شبکه سه سیما پخش شد.
 
دکتر مسلمی نائینی در این برنامه در پاسخ به این سؤال که چه اتفاقی می‌افتد امتیاز گذاری‌ها در دانشگاه به کنش گری سیاسی منفی تبدیل می‌شود؟ گفت: وقتی عالمانه کار نشود، اخلاق مدارانه نباشد ، نتواند صحبت را به‌درستی انجام دهد و مناظرات انجام نشود مطالبات سخیف شده و به کنش گری سیاسی منفی تبدیل می‌شود.

وی پیرامون مسائلی که اساتید دانشگاه می‌توانند در کلاس در رابطه با آن صحبت کنند گفت: کلاس محل درس و تحصیل است و استادان حق ندارند علیه نظام صحبت کنند، ولی بیرون از کلاس می‌توانند عالمانه ضد نظام صحبت کنند و سؤال کنند .
همچنین مسئولین همیشه باید برای این‌ها فرش قرمزی پهن کنند که بیایند و باهم بحث و مناظره کنند .

رییس جهاددانشگاهی در پاسخ به این سؤال که اساتید دانشگاه با چه شاخصه‌هایی جذب دانشگاه می‌شوند ؟ گفت: بر اساس فراخوان عده‌ای برای دانشگاه‌های مختلف ثبت‌نام می‌کنند و در ادامه اساتید ازنظر علمی بررسی می‌شوند و در هیئت مرکزی دانشگاه صلاحیت عمومی موردبررسی قرار می‌گیرد.

دکتر مسلمی نائینی در پاسخ به این سؤال که آیا جهاددانشگاهی برنامه‌ای برای آزادی بیان دانشجویان دارد؟ عنوان کرد: هرسال مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران  را داریم که حدود شصت‌وپنج گروه امسال در سراسر کشور باهم مناظره برگزار کردند که این مناظرات همراه اهدای جوایز است .

شایان‌ذکر است تاکنون در یازده دوره برگزاری مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران که هرساله باهدف تقویت و پرورش روحیه حق و حق‌طلبی و فرهنگ گفت‌وگوی سازنده، تولید علم و اندیشه و ارائه مطالب علمی جذاب توسط سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی برگزار می‌شود،   13688 دانشجو در قالب 4008 مناظره شرکت کرده‌اند.

برنامه ترکیبی چالشی «بدون توقف» شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۷ از شبکه سه سیما با پرداختن به موضوعات متنوع و مختلف و  بررسی شبهات و معضلات اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی پخش خواهد شد.

شما می‌توانید قسمت پنجم این برنامه را اینجا مشاهده کنید.

کلید واژه ها: دکتر مسلمی نائینی بدون توقف مناظره دانشجویی جهاددانشگاهی سازمان دانشجویان ایران


نظر شما :