ثبت‌نام بیش از ۶۰۰ عضو جدید در سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی اصفهان

۲۹ مهر ۱۴۰۲ | ۰۸:۴۱ کد : ۳۳۵۰ اخبار سازمان شُعَب سازمان دانشجویان
ثبت‌نام بیش از ۶۰۰ عضو جدید در سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی اصفهان

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، مدیر اجرایی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی واحد اصفهان با اشاره به برپایی غرفه جهاددانشگاهی اصفهان در روز یکشنبه (23 مهرماه) و در حاشیۀ برگزاری جشن نودانشجویان دانشگاه اصفهان بیان کرد: دغدغۀ افزایش تعامل با دانشجویان، همیشه در جهاد دانشگاهی واحد اصفهان وجود داشته و پیرو همین امر، خردادماه سال گذشته، در نشستی که معاونت فرهنگی برای هم‌اندیشی دربارۀ شیوه‌های جذب دانشجویان به جهاد برگزار کرد، مدیران بخش‌های مختلف، راهکارهای پیشنهادی خود را بیان کردند و برنامه‌ریزی برای معرفی شایستۀ جهاد دانشگاهی اصفهان به نودانشجویان، بعد از تلاشی یک‌ساله و همتی همه‌جانبه از سوی بخش‌های مختلف جهاد دانشگاهی واحد اصفهان، ۲۳ مهرماه به ثمر نشست و سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی اصفهان موفق به جذب ۶۲۷ عضو جدید شد.
سمیرا قاسمی ادامه داد: جمع‌بندی جلسۀ یاد شده این بود که اگر دانشجویان بدانند جهاد دانشگاهی شامل چه بخش‌هایی‌ست و چه کارهایی انجام می‌دهد، و اگر بدانند که این نهاد با آغوش باز در بخش‌های مختلف پذیرای ایده‌ها و نگاه نوی آن‌هاست، حتماً تعامل بیشتری با آن خواهند داشت؛ بنابراین مهم‌ترین مأموریت ما این است که جهاد دانشگاهی را همان‌طور که هست، با تمام ظرفیت‌های موجود در آن به دانشجویان معرفی کنیم. 
وی خاطرنشان کرد: ازآنجاکه بهترین زمان برای ساخت تصویر ذهنی درست از جهاددانشگاهی در ذهن دانشجویان، ابتدای سال تحصیلی و موعد ورود نودانشجویان به دانشگاه است، از مهرماه سال گذشته با پایش وضعیت استقبال دانشگاه اصفهان از نودانشجویان، برنامه‌ریزی برای فراهم کردن زیرساخت‌هایی که سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی اصفهان برای پذیرش و جذب دانشجویان نیاز داشت، آغاز شد تا این بخش، به صورت عملی درگاهی برای ورود دانشجویان به بخش‌های مختلف جهاددانشگاهی باشد. 
قاسمی افزود: در این راستا، طی یک سال گذشته علاوه بر راه‌اندازی درگاه‌های ارتباطی و سایت سازمان دانشجویان، سنجشی نیز انجام شد تا نیاز مدیران و معاونان بخش‌های مختلف جهاد دانشگاهی اصفهان به دانشجویان رشته‌های مختلف احصا شود و از سوی دیگر، با دانشجویان نیز گفت‌وگوهای عمیقی انجام شد تا برنامه‌ریزی سازمان دانشجویان در جهت رفع نیازهای اصلی آنان باشد. 
مدیر سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی واحد اصفهان تصریح کرد: ازآنجاکه جهاد دانشگاهی واحد اصفهان در بخش‌هایی مثل مرکز افکار سنجی ایسپا به پرسشگر، در خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا به کارآموزان عکاس و خبرنگار و... نیاز داشت و از سوی دیگر، مهم‌ترین نیاز دانشجویان نیز اشتغال و کسب درآمد بود؛ طرح «شهر دانشجو» (که نام آن از سازمان دانشجویان ایران وام گرفته‌شده و محوریت آن در سازمان دانشجویان اصفهان اشتغال‌زایی برای دانشجویان است) کلید خورد تا طی آن، سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی واحد اصفهان بتواند با ثبت‌نام دانشجویان علاقه‌مند به انجام کار دانشجویی، این نیاز دوطرفه را با تکیه‌بر فرصت‌های شغلی موجود در مجموعه مرتفع کند.
وی یادآور شد: برای بهره‌مندی بیشتر دانشجویان از خدمات جهاددانشگاهی اصفهان، طی توافق با معاونان محترم فرهنگی و آموزشی، مزایایی نظیر 50 درصد تخفیف استفاده از دوره‌های فرهنگی، 30 درصد تخفیف دوره‌های آموزشی، 10 درصد تخفیف آزمایشگاه تشخیص طبی، 15 درصد تخفیف خرید کتاب از کتاب‌فروشی و 15 درصد تخفیف چاپ کتاب در انتشارات جهاددانشگاهی واحد اصفهان، برای اعضای این سازمان در نظر گرفته شد و این مزایا، به واسطۀ رایزنی مداوم با بخش‌های تفریحی، گردشگری و... شهر اصفهان، در حال افزایش است تا بتوانیم خدمات رفاهی بیشتری را در اختیار اعضای سازمان دانشجویان قرار دهیم.
قاسمی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که جهاددانشگاهی واحد اصفهان از ابتدای سال جاری برای فراهم کردن زیرساخت‌های جذب دانشجویان انجام داد، بازسازی و تجهیز محل استقرار دفتر سازمان دانشجویان متناسب با نیاز نسل نو بود که به یاری خدا، به زودی شاهد برپایی آیین گشایش آن خواهیم بود.
 مدیر سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی واحد اصفهان گفت: برنامه‌ریزی برای معرفی شایستۀ جهاد دانشگاهی اصفهان به نودانشجویان، بعد از تلاشی یک‌ساله و همه‌جانبه، 23 مهرماه به ثمر نشست و سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی اصفهان با همراهی بیش از  15 نفر از جهادگران، موفق به جذب 627 عضو جدید شد.
وی خاطرنشان کرد: دغدغۀ جدی جهاد دانشگاهی اصفهان این بود که شأن و کرامت دانشجویان و جهاد را حفظ کند و به همین خاطر، با پرهیز از توزیع بروشور، پلنری را به نودانشجویان اهدا کرد که توسط عباس کیانی، عضو گروه مطالعات گردشگری معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان ویژۀ دانشجویان طراحی‌شده بود و اطلاعات لازم برای معرفی بخش‌های مختلف و فرصت‌های همکاری موجود در جهاد دانشگاهی را نیز به آنان عرضه می‌کرد.   
قاسمی افزود: همچنین پیمان شاه سنایی و احمدرضا طاهری، دبیر و عکاس سرویس چندرسانه‌ای خبرگزاری ایسنا منطقه اصفهان نیز با ثبت عکس یادگاری تک نفره و دسته‌جمعی از نودانشجویان که بعداً به واسطۀ مراجعه به دفتر سازمان دانشجویان در اختیار آن‌ها قرار داده خواهد شد، خاطرۀ روز نخست و حضور در غرفۀ جهاد دانشگاهی واحد اصفهان را برای این عزیزان ماندگار کردند.
مدیر سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی واحد اصفهان، ضمن سپاس از تمام کسانی که با دل و جان در این مسیر یک‌ساله و ادامه‌دار، یاری‌گر سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی واحد اصفهان بوده و هستند اظهار کرد: امیدواریم دانشجویانی که تازه به خانوادۀ ما پیوسته‌اند، بتوانند با نگاه و ایده‌های نوآورانۀ خود، به جهاد دانشگاهی طراوت بیشتری ببخشند.
 

کلید واژه ها: استان اصفهان جهاددانشگاهی سازمان دانشجویان ایران دانشجو


نظر شما :