دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در برنامه تلویزیونی صف اول:

جهاد دانشگاهی کرسی های آزاداندیشی خوبی برگزار می کند

جهاد دانشگاهی کرسی های آزاداندیشی خوبی برگزار می کند

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، حجت الاسلام والمسلمین دکتر خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور، در طرح تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی از "مسابقات مناظره دانشجویان ایران"  سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی به عنوان الگوی موفق کرسی‌های آزاداندیشی یاد کرد.
دکتر خسروپناه درباره کارکرد خانه ملی گفتگوی آزاد و تفاوت آن با کرسی های نظریه پردازی و کرسی های آزاداندیشی گفت: بیش از ۷ هزار کرسی نظریه پردازی و ترویجی در کشور برگزار شده که مختص اساتید است؛ استادان می توانند نظریات علمی خود را در این کرسی های به بحث و تبادل نظر بگذارند، هم اکنون مدیریت هیئت کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره به فرهنگستان علوم انتقال یافته است، از زمان حضور دکتر مخبر به عنوان رئیس فرهنگستان علوم شاهد اتفاقات خوبی هستیم که منجر به پیشرفت و بالندگی فرهنگستان شده است. کرسی های آزاد اندیشی مختص دانشجویان است که به عنوان مثال در دانشگاه آزاد اسلامی برای دانشجویان به خوبی برگزار می شود. جهاد دانشگاهی نیز کرسی های آزاداندیشی خوبی برگزار می کند، توقع‌مان از وزارت علوم این است که در زمینه فعال‌تر عمل کند و معاونت فرهنگی اجتماعی در این زمینه برنامه هایی را تدوین کند.

گفتنی است سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی در پاسخ به مطالبه مقام معظم رهبری(مدظله‌‏العالی) مبنی بر «نیاز جامعه به ترویج کرسی‏‌های آزاداندیشی و برگزاری مناظره‌های قانونمند توأم با امکان داوری» از سال 1390 اقدام به طراحی و اجرای «مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران» نموده که تاکنون یازده دوره از این مسابقات، با مشارکت بیش از 13 هزار نفر از دانشجویان و اساتید برگزار شده است و دوازدهمین دوره درحال برگزاریست. علاوه بر این مسابقات، برگزاری یک دوره مناظره به زبان انگلیسی، چهار عنوان مسابقات مناظره تخصصی، مناظره اساتید و نخبگان دانشگاهی با عنوان بیان و برگزاری گفتگوهای دانشجویی با محوریت مسائل روز و تولید محتوای آموزشی در قالب نشریه، کتاب، فیلم و کارگاه‌های تخصصی را در نیز در کارنامه خود دارد.

کلید واژه ها: مناظره دانشجویی عبدالحسین خسروپناه جهاددانشگاهی سازمان دانشجویان ایران


نظر شما :