رونمایی از پوستر پنجمین دوره طرح ملی مفاخر ایران اسلامی

۰۸ آذر ۱۴۰۲ | ۱۶:۲۷ کد : ۳۴۰۷ اخبار سازمان نکوداشت مفاخر ایران اسلامی
رونمایی از پوستر پنجمین دوره طرح ملی مفاخر ایران اسلامی

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، پوستر پنجمین دوره طرح ملی مفاخر ایران اسلامی با عنوان شیخ الرئیس( نکوداشت حکیم ابوعلی سینا) در اختتامیه چهارمین دوره نکوداشت مفاخر ایران اسلامی و با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر دیرباز رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، دکتر کلانتر مهرجردی معاون فرهنگی جهاددانشگاهی، دکتر رحیمیان رییس سازمان جهاددانشگاهی تهران و دکتر فریدزاده رئیس سازمان دانشجویان ایران رونمایی شد.
رضا فریدزاده، رئیس سازمان دانشجویان در رونمایی از پوستر پنجمین دوره طرح ملی مفاخر ایران اسلامی بیان کرد: به دنبال برگزاری موفق 4 دوره از این طرح ملی، طرح جامع گرامیداشت "شیخ الرئیس ابو علی سینا" امسال و در پنجمین دوره برگزاری طرح ملی نکوداشت مفاخر ایران اسلامی توسط دبیرخانه دانشجویی نکوداشت مفاخر ایران اسلامی برگزار می‌شود.
رئیس سازمان دانشجویان ایران با اشاره به این که شخصیت ابو علی سینا چه به عنوان یک پزشک و چه به عنوان یک فیلسوف در بزرگداشت‌ها و همایش‌ها آنچنان که شایسته مقام او بوده، عمیقا مورد توجه واقع نشده است، خاطر نشان کرد: معرفی ابو علی سینا به عنوان یکی از سرشناس‌ترین فیلسوفان مسلمان، می‌تواند توجه به فلسفه اسلامی را که در دانشگاه‌ها و محیط‌های دانشجویی مغفول مانده، برانگیزد.
فریدزاده افزود: این طرح طبق روال دوره‌های پیشین در بخش استانی و با همکاری واحد‌های جهاد دانشگاهی سراسر کشور و در قالب‌های متعددی برگزار خواهد شد. شخصیت محوری این دوره از طرح ملی نکوداشت مفاخر ایران اسلامی، ابن سینا خواهدبود و واحدهای جهاددانشگاهی علاوه بر شخصیت محوری این طرح به نکوداشت حداقل یکی از شخصیت های مفاخر معاصر و ترجیحا در قید حیات استان خود خواهند پرداخت. 

کلید واژه ها: نکوداشت مفاخر ایران اسلامی شیخ الرئیس ابوعلی سینا


نظر شما :