مرحله استانی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در استان سمنان آغاز شد

مرحله استانی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در استان سمنان آغاز شد

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران به نقل از ایسنا، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان سمنان از آغاز مسابقات مناظره دانشجویان استان سمنان خبر داد و گفت: مرحله استانی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در استان سمنان از امروز آغاز شده است.
سید محمدعلی شاهمیری گفت: در این دوره از مسابقات ۱۴ گروه از ۱۰ دانشگاه استان سمنان به رقابت می‌پردازند.
وی ادامه داد: مرحله استانی دوازدهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان ایران به مدت چهار روز به میزبانی جهاد دانشگاهی سمنان برگزار می‌شود. ۱۴ تیم از ۱۰ دانشگاه مرکز علمی - کاربردی جهاد دانشگاهی سمنان، آموزشکده فنی پسرانه و دخترانه سمنان، آموزشکده فنی و حرفه‌ای دختران شاهرود، دانشگاه سمنان، دانشگاه علوم پزشکی سمنان، مرکز علمی - کاربردی شهرداری بیارجمند، مرکز علمی - کاربردی پالنده صاف سمنان، دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید رجایی سمنان و دانشگاه فرهنگیان پردیس الزهرا (س) سمنان به رقابت می‌پردازند.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان سمنان اظهار کرد: در پایان این دوره از مسابقات، تیم اول به‌عنوان نماینده استان به مسابقات کشوری مناظره دانشجویان ایران که ابتدای سال آینده برگزار می‌شود، اعزام خواهد شد.
شاهمیری بیان کرد: مسابقات ملی مناظره دانشجویان هر سال با شعار «مناظره؛ فرصتی برای یادگیری» به همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی در دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار می‌شود، هدف از برگزاری این مسابقات ایجاد بستری برای کمک توسعه فرهنگ گفت‌وگو، تولید علم و اندیشه دینی، تقویت روحیه حق و حق‌طلبی و ... در دانشجویان و مهیا کردن فرصتی برای آموزش مسائل و مطالب علمی به‌صورت جذاب و باورپذیر برای دانشجویان است.
وی گفت: تیم‌ها در این مسابقات به‌صورت دو تیم موافق و مخالف در موضوع‌ها و گزاره‌های انتخاب‌شده به مناظره و رقابت می‌پردازند و پس از داوری، تیم‌های برنده به مراحل بالاتر راه پیدا می‌کنند و تیم‌های بازنده حذف می‌شوند. در نهایت، دو تیم برتر این دوره از مسابقات در فینال به رقابت می‌پردازند و تیم قهرمان به مسابقات کشوری مناظره دانشجویان ایران که در بهار سال آینده در تهران برگزار می‌شود راه پیدا می‌کند.

کلید واژه ها: سازمان دانشجویان ایران جهاددانشگاهی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره استان سمنان


نظر شما :