تیم‌های برتر مناظره دانشجویی دانشگاه تهران معرفی و تقدیر شدند

تیم‌های «سخن»، «گمنام» و «آرا» به‌ترتیب حائز رتبه‌های اول تا سوم در مرحله دانشگاهی دوازهمین دوره مسابقات ملی مناظرات دانشجویان ایران شدند.
تیم‌های برتر مناظره دانشجویی دانشگاه تهران معرفی و تقدیر شدند

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران به نقل از سازمان جهاد دانشگاهی تهران، در مسابقه رده‌بندی (رقابت‌ تیم‌های دانشجویی برای کسب مقام سوم) تیم «آرام» با موضع موافق و تیم «استنطاق» با موضع مخالف با موضوع «مشکل عدم رشد فرهنگ گفت‌وگو در کشور بیشتر ناشی از مشکلات اجتماعی–فرهنگی است» با یکدیگر رقابت کردند که تیم «آرا» با ارائه استدلال‌های خود برنده این مرحله از مناظرات و دارنده رتبه سوم دانشگاهی شد.

در مرحله نهائی نیز دو تیم سخن با موضع مخالف و گمنام با موضع موافق برای کسب عنوان قهرمانی با گزاره «تحریم انتخابات به هر دلیلی که باشد سبب تضعیف مردم‌سالاری می‌شود» با یکدیگر بحث و رقابت کردند که در نهایت تیم سخن توانست رتبه نخست دانشگاهی را از آن خود کند.

در این مراسم، دکتر مهدی شهبازی، معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه تهران با ابراز خرسندی از برگزاری چنین مسابقات دانشجویی و تبریک به دانشجویان دانشگاه تهران برای داشتن قدرت کلام و توانایی ارائه استدلال‌های متقن برای رقابت با تیم رقیب گفت: باید این مناظرات در فضای فیزیکی مناسب‌تری و با حضور شمار بیشتری از دانشجویان و به‌طور مستمر برگزار شود.
وی میزان مطالعه و قدرت بیان دانشجویان شرکت‌کننده در مناظرات دانشجویی را وسیع و قابل تحسین دانست و خاطرنشان کرد: هر 4 گروه تسلط خوبی به موضوعات داشتند و نگاه احترام‌آمیزشان به یکدیگر هم قابل تقدیر است.
معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه تهران با بیان این‌که گزاره‌ها باید چالشی‌تر انتخاب می‌شد تا در این فرآیند، فرصت گفت‌وگوهای چالشی برای دانشجویان بیشتر فراهم می‌شد، در ادامه تصریح کرد: جهاد دانشگاهی تهران و معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه تهران تاکنون همکاری و تعامل خوبی در خصوص موضوعات فرهنگی با یکدیگر داشته‌اند.
شهبازی در ادامه از برگزاری تقدیر از سرآمدان فرهنگی در تالار علامه امینی دانشگاه تهران خبر داد و اظهار امیدواری کرد که با افزایش جوایز نقدی مناظرات میزان حضور دانشجویان در این رویداد فرهنگی افزایش یابد.
در پایان با حضور دکتر مهدی شهبازی، معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه تهران، دکتر مهدی فکور، معاون پژوهش و فن‌آوری دانشگاه تهران و جمال رحیمیان، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی تهران از تیم‌های منتخب با اهدای لوح تقدیر و جوایز نقدی تقدیر شد.
گفتنی است، تیم‌های برتر دانشجویی دانشگاه تهران به مرحله کشوری مسابقات ملی مناظرات دانشجویان ایران راه پیدا کردند.
 

کلید واژه ها: مناظره دانشجویی دانشگاه تهران جهاددانشگاهی سازمان دانشجویان ایران دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره


نظر شما :