رئیس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی:

تیم‌های شرکت‌کننده در مناظرات دانشجویی افزایش ۱۵۰ درصدی داشتند

شاهد تغییرات کمی و کیفی گسترده‌ای در دوازدهمین دوره مسابقات و مناظرات دانشجویی بودیم، به‌طوری‌ که تعداد تیم‌های شرکت‌کننده از ۳۸۷ تیم در دوره گذشته به ۱۰۰۰ تیم رسید که نشان از افزایش ۱۵۰ درصدی تیم‌های شرکت‌کننده دارد.
تیم‌های شرکت‌کننده در مناظرات دانشجویی افزایش ۱۵۰ درصدی داشتند

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران به نقل از ایسنا، رضا فریدزاده رئیس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی با اشاره به تغییرات در شکل برگزاری مناظرات دانشجویی اظهار کرد: امسال با تمهیداتی که در جهاد دانشگاهی در نظر گرفته شده، شاهد تغییرات کمی و کیفی گسترده‌ای در دوازدهمین دوره مسابقات و مناظرات دانشجویی بودیم، به‌طوری‌که تعداد تیم‌های شرکت‌کننده از ۳۸۷ تیم در دوره گذشته به هزار تیم رسید که نشان از افزایش ۱۵۰ درصدی تیم‌های شرکت‌کننده دارد.

رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی بیان کرد:  مرحله دانشگاهی/استانی این مسابقات با مشارکت ۴۵ واحد دانشگاهی در داخل و خارج از جهاددانشگاهی از آبان ماه آغاز شد و تا پایان اسفند ماه ادامه خواهد داشت. از این ۴۵ واحد ۴۰ واحد مربوط به جهاد دانشگاهی و ۵ واحد نیز از دانشگاه‌های مانند دانشگاه امام صادق و دانشگاه علمی کاربردی بودند که از جهاد دانشگاهی درخواست برگزاری مناظره دانشجویی را دادند.

وی افزود: در مرحله استانی بیش از هزار استاد داوری این مسابقات را برعهده دارند، مناظرات دانشجویی به شکل دو گروه موافق و مخالف برگزار می‌شود و سه نفر از اعضای هیات علمی هر مسابقه را داوری می‌کنند.

فریدزاده ادامه داد: سال آینده مرحله کشوری این مسابقات در دهه سوم اردیبهشت ماه با حضور ۶۰ تیم در تهران برگزار می‌شود که رویدادی بزرگ و فاخر فرهنگی است که در تاریخ دانشگاه‌ها بی سابقه خواهد بود.

رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی بیان کرد: امسال برای اولین در کلیه ۴۵ مجموعه دانشگاهی شورای علمی خاص آن استان یا دانشگاه با حضور مسئولان و اعضای هیات علمی به‌صورت نوآورانه برگزار شد و استفاده از هیات علمی دانشگاه مورد استقبال قرار گرفت.

وی ادامه داد: امسال با طرح عنوانی به نام گزاره‌های طلایی که به‌صورت ویژه موضوعات روز اقتصادی، اجتماعی و سیاسی را بررسی می‌شود، به سمت گزارهای مسئله‌محور حرکت کردیم تا دید بخش آموزشی و آکادمی را نسبت به مسائل مهم بررسی کنیم. انشالله خروجی این گزارهای طلایی را در قالب کتابچه برای مسئولان مربوطه ارسال خواهیم کرد تا نگاه دانشجویان را در این موضوع داشته باشند.

کلید واژه ها: رضا فریدزاده سازمان دانشجویان ایران جهاددانشگاهی


نظر شما :