با حمایت سازمان جوانان جهاد دانشگاهی؛

افتتاح ششمین دوره قهرمانی مباحثه علمی جام خواجه نصیرالدین طوسی

۰۲ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۸:۴۳ کد : ۵۵۵ گفتگو، مناظره و آزاد اندیشی
افتتاحیه ششمین دوره قهرمانی مباحثه علمی جام خواجه نصیرالدین طوسی با حمایت سازمان جوانان جهاد دانشگاهی روز جمعه ۴ بهمن ماه برگزار خواهد شد.
افتتاح ششمین دوره قهرمانی مباحثه علمی جام خواجه نصیرالدین طوسی

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان؛ ششمین دوره قهرمانی مباحثه علمی مختص دانش‌آموزان پایه‌های نهم تا یازدهم است که برای دختران و پسران به صورت جداگانه برگزار و در آن کارگاه های گفت‌وگو، منطق، تفکر نقاد، سواداطلاعاتی، فن بیان، ساختار مباحثه، فهم‌بافت و حل‌مساله در قالب سه اردوی سه‌روزه شبانه‌روزی برای دختران و پسران به صورت مجزا آموزش داده خواهدشد.

محدودیتی در رشته های دانش آموزان وجود ندارد و کارگاه های طراحی شده برای دانش آموزان رشته های ریاضی و تجربی نیز بسیار مفید است و برگزیدگان این دوره که امتیاز لازم را کسب نمایند علاوه بر دریافت گواهی معتبر شرکت در دوره می‌توانند در مسابقات مباحثه علمی شرکت نمایند.

‌‌‌‌طرح مباحثه علمی در سال ۱۳۹۱ با همراهی متخصّصان حوزه‌های مختلف آغاز شد. این طرح در فاصله‌ی سال‌های ۹۳ تا ۹۵ با حمایت و نظارت مستقیم شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان یک حرکت روبه‌رشد علمی، با همراهی برترین مدارس شهر تهران ادامه‌یافت و توانست با موفقیت، به‌صورت نمونه در سطح گسترده‌تر اجرا شود. تاکنون ۵ دوره به صورت متمرکز در شهر تهران برگزار شده‌است و در سه سال گذشته این طرح با همکاری معاونت دانش آموزی سازمان جوانان هلال‌احمر برای دانش آموزان ۷ استان کشور برگزار شد که مورد استقبال گسترده دانش‌آموزان قرارگرفت.

همچنین مسابقات پایانی دوره قهرمانی مباحثه علمی در سال‌گذشته با حمایت کتابخانه ملی جمهوری‌اسلامی‌ایران در محل کتابخانه‌ملی برگزار شده است.


نظر شما :