آئین معارفه ششمین دوره قهرمانی مباحثه علمی برگزار شد

۰۵ بهمن ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۶ کد : ۵۵۷ گفتگو، مناظره و آزاد اندیشی
آئین معارفه ششمین دوره قهرمانی مباحثه علمی جام خواجه نصیرالدین طوسی روز جمعه ۴ بهمن ماه با حمایت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی در پژوهشکده فرهنگ، هنر و ارتباطات جهاد برگزار شد.
آئین معارفه ششمین دوره قهرمانی مباحثه علمی برگزار شد

‌‌‌‌‌‌‌به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان؛ در آئین افتتاحیه، شرکت کنندگان دوره‌های پیشین به بیان تجربیات و دستاوردهای این دوره‌ها پرداخته و سپس دانش آموزان با شرکت در کارگاهی که توسط خسرو انجمن تدریس شد، ضمن انجام کار عملی، با مفاهیم اولیه گروه و کار تیمی آشنا شدند.

فاطمه مینویی دبیر اجرایی ششمین دوره قهرمانی مباحثه علمی با بیان اینکه طرح مباحثه علمی در سال ۱۳۹۱ به عنوان یک حرکت علمی‌فرهنگی و با همراهی متخصّصان حوزه‌های گوناگون شکل گرفته است گفت: تاکنون ۵ دوره به صورت متمرکز در شهر تهران و در سه سال گذشته این طرح با همکاری معاونت دانش آموزی سازمان جوانان هلال‌احمر برای دانش آموزان ۷ استان کشور برگزار شد که مورد استقبال گسترده دانش‌آموزان قرارگرفت.

وی تصریح کرد: هدف اصلی این مباحثه تربیت انسان آزاداندیش و تمدن‌ساز و ترویج کرسی‌های آزاداندیشی به عنوان یک حرکت علمی‌فرهنگی است.

مینویی با اشاره به اینکه تمرکز این دوره بر مهارت‌افزایی دانش آموزان رده‌ی سنی ۱۴ تا ۱۷ سال بوده است اذعان داشت: ششمین دوره مباحثه علمی با توجه به ۷ مهارت جهت ارتباط مؤثر مابین افراد جامعه و همچنین ارائه‌ی ابزارهای قدرتمند در ارائه‌ی صحیح و منطقی گزاره‌های علمی، اجتماعی و فرهنگی به ایشان طراحی شده است.

وی ادامه داد: در طول هر دوره بیش از ۵۰ ساعت کارگاه و کلاس‌آموزشی برای شرکت‌کنندگان برگزار می‌شود تا بتوانند به شکل کاملاً کاربردی و قابل لمس با این مفاهیم آشنا شوند و به‌کارگیری آن‌ها را تجربه و تمرین نمایند.

به گفته این مقام مسئول؛ در انتهای این دوره، دانش‌آموزان در گروه‌های ۴ نفره، در مورد یک گزاره مرتبط با حوزه مسائل اجتماعی با یکدیگر به بحث خواهندپرداخت.

ششمین دوره قهرمانی مباحثه علمی ویژه دانش‌آموزان پایه‌های نهم تا یازدهم و به صورت مجزا برای دختران و پسران برگزار و برگزیدگانی که امتیاز لازم را کسب نمایند گواهی معتبر شرکت در دوره دریافت خواهند کرد.

در ششمین دوره قهرمانی مباحثه علمی، مهارت‌هایی چون گفت‌وگو، منطق کاربردی، تفکر نقاد، سواد اطلاعاتی، فن بیان، ساختار مباحثه، فهم‌بافت و حل‌مساله در قالب کاردو (کارگاه-اردو) که به صورت شبانه‌روزی برگزار می‌شود، آموزش داده خواهد شد.

این کاردوها در تاریخ چهارشنبه ۹ بهمن تا جمعه ۱۱ بهمن، چهارشنبه ۳۰ بهمن تا جمعه ۲ اسفند و چهارشنبه ۲۱ اسفند تا جمعه ۲۳ اسفند برگزار می‌شود.

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام دوره ششم می‌توانند به آدرس www.idebate.ir مراجعه یا با شماره ۰۹۱۹۲۱۳۲۴۵۹ تماس حاصل فرمایند./

کلید واژه ها: مباحثه علمی


نظر شما :