آغاز کاردوی اول ششمین دوره قهرمانی مباحثه علمی

۰۲ اسفند ۱۳۹۸ | ۲۰:۱۹ کد : ۷۰۴ گفتگو، مناظره و آزاد اندیشی
اولین کاردوی ششمین دوره قهرمانی مباحثه علمی از روز چهارشنبه ۳۰بهمن ماه فعالیت خود را آغاز کرد.
آغاز کاردوی اول ششمین دوره قهرمانی مباحثه علمی

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، نجمه قنبری، طراح دوره ششم قهرمانی مباحثه علمی با بیان اینکه کاردو کارگاه-اردوهایی است که در آن دانش‌آموزان علاوه بر تجربه اردویی، در کارگاه‌هایی آموزشی نیز شرکت می‌کنند گفت: در این کاردو دانش‌آموزان پایه هشتم تا دهم مرحله‌به‌مرحله یاد می‌گیرند تا چطور با استفاده از مهارت‌های استدلال‌ورزی با یکدیگر گفت‌وگو کنند.

وی با اشاره به اینکه تمرکز کارگاه ها بیشتر بر مباحث علوم انسانی است تصریح کرد: در این دوره بیش از ۵۰ ساعت کارگاه آموزشی و عموماً به صورت بازی برگزار می‌شود.

دانش آموزان در این دوره در کارگاه هایی چون ساندویچیت و گفت‌وگو و تفکر انتقادی شرکت کردند.

در آخرین روز نیز شرکت کنندگان با برقراری مجلس شورای دانش‌آموزی و ارائه ماده لایحه برای گروه خود، ضمن دفاع از موضوع گروه لوایح گروه‌های دیگر را نقد کردند.

کاردوی دوم نیز به همین ترتیب برگزار و در پایان سه کاردو و در مراسم اختتامیه، با برگزاری مسابقات جمع امتیازات هرگروه اعلام خواهد شد که نشان خواجه نصیرالدین طوسی و گواهی پایان دوره به برندگان اعطا می شود.

ششمین دوره قهرمانی مباحثه علمی مختص دانش‌آموزان پایه‌های نهم تا یازدهم است و در آن کارگاه های گفت‌وگو، منطق، تفکر نقاد، سواداطلاعاتی، فن بیان، ساختار مباحثه، فهم‌بافت و حل‌مساله در قالب سه اردوی سه روزه شبانه روزی آموزش داده خواهد شد.

ششمین دوره قهرمانی مباحثه علمی جام خواجه نصیرالدین طوسی با هدف تربیت انسان آزاداندیش و تمدن‌ساز و ترویج کرسی‌های آزاداندیشی، با حمایت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی در حال برگزاری است.

کلید واژه ها: مباحثه علمی


نظر شما :