با همکاری باشگاه دانشجویان حامی محیط زیست و منابع طبیعی برگزار شد

گفتگوی زنده با موضوع «مشارکت های مردمی، شاه کلید حل مشکلات محیط زیستی هستند»

گفتگوی زنده با موضوع «مشارکت های مردمی، شاه کلید حل مشکلات محیط زیستی هستند» از سلسله نشست های علمی ترویجی باشگاه با حضور مریم محمدی دکتری آلودگی محیط زیست و کارشناس سازمان حفاظت از محیط زیست برگزار شد.
گفتگوی زنده با موضوع «مشارکت های مردمی، شاه کلید حل مشکلات محیط زیستی هستند»

در این گفتگو سینا یزدانی، دبیر منطقه ۳ باشگاه به عنوان میزبان گفتگو سوالاتی را در خصوص مشارکت‌های مردمی، ارزش و اهمیت و چالش‌های مطرح نمود.

مریم محمدی با بیان اینکه سازمان محیط زیست به عنوان یک نهاد دولتی با نیروی انسانی و منابع مالی محدود نمی‌تواند مشکلات و معضلات محیط زیست را برطرف نماید از نقش نیروهای مردمی به منظور یاری رسانی صحبت کرده و عنوان کردسازمان های مردم نهاد، تعاونی‌ها، بسیج‌ها، گروه‌های جهادی و … حدفاصل بین دولت و مردم بوده و انتظارات و درخواست‌های مردم را به دولت منتقل می‌کنند و به این صورت مشارکت مردمی شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به توجهات زیاد به رشد سازمانهای مردم نهاد در موضوعات محیط زیستی در چند سال اخیر، بیان داشتند که نکته قابل توجه در خصوص سازمانهای مردم نهاد داشتن حداقل سواد محیط زیستی و آشنایی با قوانین و مقررات محیط زیستی است تا بتوانند اعتماد و مشارکت مردمی را جب کنند. میزان مشارکت در حفظ محیط زیست در سطوح مختلف جامعه متفاوت است و در این میان دولت نقش حمایتی دارد. آشنایی مردم با قوانین و مقررات محیط زیستی سبب مطالبه گری آنها از نهادها و سازمانهای مختلف می‌شود.

وی تصریح کرد: اولین گام برای جلب مشارکت مردمی آموزش است. اشاعه فرهنگ و افزایش سطح سواد محیط زیستی در هر سطحی از جامعه از دانش آموزان، دانشجویان، مدیران و … باعث جلب مشارکت‌ها مردمی می‌شود.

کلید واژه ها: محیط زیست


نظر شما :