معرفی بازی جزیره ارواح ( Spirit Island )

۱۰ تیر ۱۳۹۹ | ۱۶:۳۱ کد : ۱۲۳۴ مدرسه بازی‌پردازی معرفی بازی
در دوردست ترین نقاط جهان، جادو هنوز وجود دارد. مجسم شده توسط ارواح زمین، آسمان و هر چیز طبیعی در دنیا. هنگامی که قدرتهای بزرگ اروپا امپراطوری‌های استعماری خود را بیش ‌تر و بیش ‌تر گسترش می‌دادند
معرفی بازی جزیره ارواح ( Spirit Island )

 

مترجم: ماریا علیزاده

 

بازی جزیره ارواح ( Spirit Island )

تعداد بازیکنان: ۴-۱ بازیکن

زمان بازی: ۱۲۰ - ۹۰ دقیقه

سن مناسب بازیکنان: ۱۳+

سال تولید: ۲۰۱۷ میلادی

درجه سختی: ۹۷/‏۳ از ۵

طراح: R. Eric Reuss

هنرور: Alexandr Elichev, Josh T. McDowell, Alvaro Nebot

ناشر: Greater Than Games

نوع

استراتژی

دسته‌بندی

محیط‌زیست، مبارزه با اساطیر، ساخت سرزمین، عصر جنگ

مکانیزم

بازیابی عمل، نفوذ، بازی تعاملی (همکاری)، انتخاب عمل همزمان، مدیریت دست، بازی انفرادی / تک‌بازی، متغیر بودن قدرت بازیکنان

سرمایه‌گذار

Kickstarter Dungeon Crawler, Gloomhaven Universe, Legacy

 

شرح بازی

در دوردست‌ترین نقاط جهان، جادو هنوز وجود دارد. مجسم شده توسط ارواح زمین، آسمان و هر چیز طبیعی در دنیا. هنگامی که قدرتهای بزرگ اروپا امپراطوری‌های استعماری خود را بیش تر و بیش تر گسترش می‌دادند، زمانی فرامی‌رسد که به دنبال مکانی هستند که ارواح قدرت را در دست دارند. هنگامی که برای تصاحب آن سرزمین وارد عمل شوند، ارواح مستقر بر روی زمین در جزایری که در آن‌جا زندگی می‌کنند به جنگ برمی‌خیزند.

جزیره ارواح، یک بازی تعاملی و پیچیده است که در آن باید از جزایر خودتان در مقابل استعمار سلاطین اروپایی دفاع کنید. بازیکنان در نقش ارواح ظاهر می‌شوند و هرکدام دارای نیروی منحصر به فرد در ابتدای بازی هستند.

 

قواعد و دستورالعمل بازی

  • در هر نوبت، بازیکنان به طور همزمان انتخاب می‌کنند که کدام یک از کارت‌های قدرت خود را بازی کنند و برای انجام این کار انرژی می‌پردازند.
  • با استفاده از ترکیبی از کارت‌های قدرت که مطابق با ویژگی‌های هر یک از ارواح است، می‌توان امتیازات رایگان دریافت کرد.
  • قبل از گسترش مهاجمان و ویرانی جزایر، ارواح باید سعی کنند مناطق را در دست بگیرند. چرا که مهاجمین در حال نفوذ هستند و هر لحظه بر قدرت آن‌ها اضافه خواهد شد.
  • در برخی از نوبت‌های بازی، ارواح انرژی کسب می‌کنند و می‌توانند رشد کنند، کارت‌های قدرت استفاده شده را بازیابی کنند و به دنبال قدرت جدید یا گسترش حضور در مناطق جدید جزیره باشند.
  • مهاجمان به صورتی که کاملاً قابل پیش بینی نیستند در سراسر نقشه جزیره گسترش می‌یابند. حرکت آن‌ها به برخی از سرزمین‌ها (بخش‌هایی از جزیره) موجب اکتشاف می‌شود. سپس، آن‌ها در آن نقاط، به ساخت شهرک‌ها و شهرها می‌پردازند.
  • در نوبت بعدی‌شان، به سرزمین‌های مجاور هجوم می‌آورند و برای نفوذ در جزایر بومی، حمله می‌کنند.
  • ارواح داخل جزایر در هنگام حمله، با مهاجمان مبارزه می‌کنند و به دیگران کمک می‌کنند، با این حال ممکن است همیشه دقیقاً آن‌طور که در نظر دارند پیش نرود.
  • با پیشرفت در بازی، رویارویی شدت بیش‌تری پیدا می‌کند. ارواح حضور خود را در قسمت‌های جدید جزیره گسترش می‌دهند و به دنبال قدرت‌های جدید و قدرتمندتری هستند، در حالی که مهاجمان تلاش‌ها برای نفوذ خود را بیش تر می‌کنند. هر دور بازی ۱ تا ۳ سال را نشان می‌دهد.
  • در شروع بازی برای برنده شدن لازم است تمامی شهرک‌ها و شهرهای مهاجمین روی صفحه را از بین ببرید - اما هرچه بیش تر مهاجمان را بترسانید، پیروزی آسان‌تر می‌شود. در این صورت حتی اگر تعدادی از شهرک‌ها یا شهرها باقی بمانند مهاجمین فرار می‌کنند.

 

پایان بازی

اگر روحی از بین برود یا اگر جزیره‌ای از بین برود یا حتی اگر کارت‌های تهاجم بازیکنان قبل از رسیدن به برتری تمام شود، بازنده خواهید بود.

جوایز و افتخارات

۲۰۱۹ Spiel der Spiele Hit für Experten Recommended

2019 As d'Or - Jeu de l'Année Expert Nominee

2017 Golden Geek Most Innovative Board Game Nominee

2017 Golden Geek Board Game of the Year Nominee

2017 Golden Geek Best Thematic Board Game Nominee

2017 Golden Geek Best Strategy Board Game Nominee

2017 Golden Geek Best Solo Board Game Nominee

2017 Golden Geek Best Cooperative Game Nominee

2017 Golden Geek Best Board Game Artwork & Presentation Nominee

2017 Cardboard Republic Striker Laurel Nominee

 

 

منبع

https://boardgamegeek.com/boardgame/162886/spirit-island

 

کلید واژه ها: بازی فکری بازی استراتژی


نظر شما :